‘Almenar té àngel’, la nova marca de promoció del municipi

El vicepresident de la Diputació de Lleida, Ferran Accensi, acompanyat de l'alcaldessa d'Almenar, Teresa Malla, i la dissenyadora gràfica Anna Rafart, han presentat aquest dimecres en roda de premsa el logotip guanyador del concurs 'marca Almenar', organitzat per l'Ajuntament d'Almenar.

 

La marca està composta per un logotip format per una senzilla línia que dibuixa el contorn del campanar de l'església de Santa Maria en forma de “A” (d'Almenar), que és la referència visual del municipi, acompanyat de la llegenda Almenar té àngel, que fa referència a l'àngel que corona l'església, segons ha explicat Anna Rafart.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]

 

Es tracta d'una iniciativa municipal que, segons ha dit Teresa Malla, pretén potenciar i fomentar la imatge del municipi, valorant les seves particularitats i identificant i reforçant allò que diferencia Almenar d'altres municipis, ja sigui per la seva situació geogràfica, la història o els serveis, amb la finalitat d'atraure empreses i evitar el despoblament.

‘Almenar té àngel’, la nova marca de promoció del municipi

‘Almenar té àngel’, la nova marca de promoció del municipi | LleidaDiari.cat

 

Es busca una gestió estratègica, de serveis, i de comunicació logística que ajudi a l'impuls i la participació local

Per això, es busca una gestió estratègica, de serveis, i de comunicació logística que ajudi a l'impuls i la participació local, de manera que Almenar té àngel estigui representat en comerç, esport, cultura, gastronomia, turisme, teixit associatiu, pagesos i ramaders; que impulsi l'activitat social, turística i el desenvolupament econòmic local, i que arribi a tothom del poble, a la petita i mitjana empresa, emprenedors i autònoms. En definitiva, «que sigui una marca que uneixi a tothom», segons paraules de la mateixa Malla.

 

En aquest sentit, Ferran Accensi ha recordat que un logotip és una marca identificativa del territori, que servirà per aglutinar totes les iniciatives que sorgeixen del municipi. «És una manera de donar protagonisme a les activitats que es puguin fer a la vil·la i identificar-la, de cara enfora, amb un punt de qualitat», ha dit.

 

Diverses accions a través de xarxes socials

S'han previst diverses accions a través de xarxes socials i la creació d'un lloc web propi, així com accions en mitjans de comunicació escrits i ràdio; jornades de difusió, on la comissió formada per totes les parts implicades expliqui les novetats i a la vegada comparteixi propostes i debat; la possibilitat de fer una revista anual; xerrades informatives de tecnologia i cultura, o tallers de cuina, o l'edició de díptics de diferents àmbits, entre d'altres.