Catalunya Diari

Alpicat posa en marxa el seu primer procés de pressupostos participatius

Les propostes es podran presentar de 6 al 23 de novembre i la votació final per escollir la proposta que s’executarà es farà del 8 al 21 de febrer del 2021

Imatge de la presentació dels pressupostos a Alpicat
Alpicat posa en marxa el seu primer procés de pressupostos participatius | LleidaDiari.cat

L'Ajuntament d'Alpicat ha presentat el projecte de pressupostos participatius per aquest 2020, una iniciativa que es durà a terme per primera vegada sota el lema 'Decidim junts!'.
Cal remarcar que la posada en marxa del projecte s'ha vist endarrerida per la pandèmia –de fet, estava previst que el procés s'iniciés el passat mes de març– i no ha estat fins ara que s'ha pogut reactivar.

Així, la seva execució anirà amb càrrec als pressupostos del 2020, tot i que la proposta que en surti escollida no es podrà materialitzar fins al 2021.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

L'objectiu d'aquest projecte

La presentació davant la ciutadania dels detalls del projecte es durà a terme mitjançant una sessió informativa online que tindrà lloc el dijous 5 de novembre a partir de les 20.00 hores. L'objectiu d'aquest projecte és obrir els pressupostos municipals a la participació de la ciutadania per tal que aquesta pugui proposar i decidir sobre la destinació d'una part dels recursos municipals, donant veu al poble i establint així un canal efectiu de democràcia participativa amb la intenció que tingui continuïtat en el temps.

Podran fer propostes i votar-les totes les persones majors de 16 anys i que estiguin empadronades a Alpicat, amb un màxim de dues propostes per persona. Aquestes propostes han de complir un seguit de requisits, com ser legals, de competència directa de l'Ajuntament, fer referència a inversions, ser viables tècnicament i d'interès general. Per contra, no han de plantejar accions d'exclusió social ni insostenibles, no han de suposar una contractació extra de personal i el seu cost no ha de superar els 60.000 €. Les propostes, a més, han de ser concretes en la seva redacció i sostenibles en el temps.

La presentació es podrà fer de manera telemàtica

El termini per presentar les propostes, que han d'anar acompanyades de les dades d'identificació de la persona que les proposa, anirà del 6 al 23 de novembre. La presentació es podrà fer de manera telemàtica al web www.alpicat.cat/pressupostosparticipatius o bé presencialment, mitjançant un formulari en paper que es podrà trobar a les oficines de l'Ajuntament i en diferents edificis i espais municipals, un document que, degudament omplert, es podrà dipositar a l'Ajuntament (de 9.00 a 14.00 h) o a la Biblioteca (de 9.00 a 20.00).

Un cop tancat el termini per presentar les propostes, s'obrirà un període de valoració tècnica i validació d'aquestes, que anirà del 24 de novembre al 15 de gener. Finalment, les propostes que rebin la conformitat, entraran en la votació final, que es farà del 8 al 21 de febrer. En aquest procés de votació, cada persona podrà votar un màxim de tres propostes entre totes les finalistes. Les votacions es podran fer de manera telemàtica a través del web www.alpicat.cat/pressupostosparticipatius o bé de manera presencial mitjançant una butlleta que es repartirà a les bústies i que s'haurà de dipositar a l'Ajuntament (de 9.00 a 14.00 h, i, excepcionalment, els dies 17 i 18 de febrer també a la tarda de 16.00 a 20.00 h). El procés acabarà amb l'execució de la proposta més votada.


Comentaris

envia el comentari