Catalunya Diari

Borges Agricultural suma 158 hectàrees de pistatxos en 4 anys a la demarcació

Dins del projecte iniciat com a motor del Segarra-Garrigues, estan plantades en 24 explotacions col·laboradores de 10 municipis de 7 comarques catalanes i 1 de la Franja

 

Pla tancat de pistatxos en un pistatxer a la finca de Mas Colom, a Tàrrega | LleidaDiari.cat

Borges Agricultural & Industrial Nuts compta amb 158,6 hectàrees de pistatxers des que el 2015 va iniciar el 'Projecte pistatxo' com un dels cinc motors del canal Segarra-Garrigues a la finca Mas Colom de Tàrrega. Aleshores es va començar amb una plantació de 15,3 hectàrees i ara el grup compta amb 24 explotacions col·laboradores de deu municipis pertanyents a set comarques catalanes i un comarca de la Franja de Ponent, la Llitera.

 

De les 158,6 hectàrees, 22 es plantaran el setembre d'aquest any i la resta començaran a donar produccions de manera gradual a partir del sisè any de vida, tot i que s'estima que aquesta es pugui avançar un any. L'objectiu principal del 'Projecte Pistatxo' és la cooperació vertical ''win win'' entre el grup agroindustrial i els productors agrícoles, per a la posada en marxa de noves explotacions agrícoles en regadiu, que produeixin pistatxos d'alta qualitat, seguint el model californià d'acord ambl 'Know-How' que ofereix Borges a partir dels seus 32 anys d'experiència en el cultiu de pistatxos amb 105 hectàrees en propietat.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Els passats 8 i 9 de març, un grup de 30 pagesos fructicultors de la zona del Baix Cinca, van visitar la finca de pistatxos del Carquí, propietat de Borges, situada a Guadix, a Granada, amb l'objectiu de conèixer noves alternatives als cultius de fruiters actuals que els permetin incrementar la renda agrària actual. La visita va permetre conèixer el desenvolupament i característiques tècniques, el sistema de regadiu i fertilització emprat, la poda de producció i el vigor productiu d'aquest cultiu, que s'espera que continuï mínim fins als 50 anys de la plantació.

 

Una vintena de productors ja poden usar la nova marca Horta de Lleida

Una vintena de productors de proximitat ja poden usar la nova marca Horta de Lleida, el nou distintiu creat per la Paeria amb l'objectiu de difondre els valors de qualitat alimentària, bellesa paisatgística i conservació del medi ambient associats amb l'Horta.

 

La nova imatge es vincula fonamentalment amb productes agroalimentaris produïts al voltant de Lleida, però també es pot associar a altres serveis i experiències que puguin sorgir a l'Horta de Lleida, com per exemple el turisme rural. El regidor d'Hàbitat Rural i Sostenibilitat, Joan Queralt, ha explicat que «la marca Horta de Lleida ha de ser una eina cabdal per crear identitat al territori i generar valor afegit que permeti un major desenvolupament econòmic».

 



Comentaris

envia el comentari