Catalunya Diari

La CGT estudiarà emprendre accions contra Rosa dels Vents arran del cas d'Àger

Segons el sindicat hi havia monitors treballant sense contracte

La Confederació General de Treball de Catalunya (CGT) estudiarà emprendre accions legals contra l'empresa Rosa dels Vents arran del cas denunciat per un grup de monitors de la casa de colònies Mas Portal d'Àger, a la comarca de la Noguera.
 

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

El sindicat, que ha pogut parlar amb alguns dels monitors que han denunciat les condicions de l'empresa i a més a més asseguren que fins i tot hi havia treballadors sense contractesense estar donats d'alta de la Seguretat Social.

Els testimonis amb qui ha parlat el sindicat narren situacions que, segons aquest, no només incompleixen part del conveni del lleure del sector sinó també l'Estatut dels Treballadors, i fins i tot poden comportar situacions d'explotació laboral. La CGT es posa a disposició dels treballadors i valora emprendre accions contra Rosa dels Vents. 
 

El sindicat també vol buscar més testimonis que avalin una mala pràctica empresarial i crida la classe treballadora, i especialment els més joves, a no tenir por de denunciar situacions d'explotació. 
 

Pla detall d'una pilota a les mans d'una nena participant al casal d'estiu de la Fundació Pere Tarrés a Torredembarra
La CGT estudiarà emprendre accions contra Rosa dels Vents arran del cas d'Àger | LleidaDiari.cat

S'han de denunciar aquestes situacions

Entre les accions que s'estan avaluant hi ha posat el cas d'Àger i d'altres en mans d'Inspecció de Treball, estudiar si els acomiadaments de tres monitors van ser improcedents o d'altra banda, denunciar a la Generalitat la negligència de l'empresa en relació a les mesures de prevenció en salut en les cases de colònies que gestiona. 
 

A banda que alguns treballadors de Rosa dels Vents no tenien contracte, la CGT també recull que segons declaren els treballadors l'empresa els va assegurar que tindrien dies de festa. Per contra, els testimonis expliquen que treballaven els 7 dies de la setmana i havien d'estar disponibles les 24 hores del dia ja que no hi havia personal encarregat dels torns de nit, tot i que l'empresa ho havia promès.
 

Altres queixes sobre la taula són la formació no remunerada, el material defectuós, irregularitats en la gestió del servei de la cuina i l'alimentació, o comentaris «inapropiats» cap al personal i els infants. 

Així mateix, denuncien publicitat enganyosa de l'empresa i una «nefasta» gestió amb les mesures de seguretat per garantir la salut dels treballadors i els infants en la prevenció de la covid-19.


Comentaris

envia el comentari