Comencen les obres del túnel del Coll de Lilla

Titulars de l’Estat visiten per primer cop la zona, amb notòria absència dels alcaldes del territori
Pla general de màquines treballant als peus de la muntanya al Coll de Lilla, entre l'Alt Camp i la Conca de Barberà | LleidaDiari.cat

L'Estat dóna per iniciades les obres del complex túnel al Coll de Lilla, entre Valls i Montblanc. Les màquines ja es troben als peus de la muntanya que es començarà a excavar en un parell de mesos. De moment s'estan fent els treballs previs per construir un mur de contenció amb 65 pilons de formigó i assegurar l'entrada del túnel, que farà una longitud d'1,5 quilòmetres i fins a 120 metres de profunditat. La presència d'argiles expansives van obligar a replantejar l'actuació. S'estima un any i mig d'obres per enllestir el forat del túnel, que tindrà dues boques.

 

Amb un pressupost que s'ha elevat a 115 milions d'euros, es tracta del quart i últim tram pendent d'executar de l'autovia A-27, entre Tarragona i Montblanc. «És una realitat, això no té marxa enrere», ha declarat la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, que també ha demanat disculpes a la ciutadania pel retard que arrossega el projecte. Es tracta de la primera visita de titulars estatals a les obres, amb notòria absència dels alcaldes del territori.

 

Aquest nou accés a través del Coll de l'Illa, tot i pertànyer a la demarcació de Tarragona, és una molt bona notícia per a tots els lleidatans que sovint viatgen fins aquesta província catalana. Especialment a l'estiu, quan els trajectes en l'època de vacances es fan de manera abundant.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Tindrà dues boques, amb dues calçades per cada sentit. S'estima que l'excavació del forat pot suposar un any i mig de treballs. A part del túnel, però, dins d’aquest mateix tram d’autovia, de poc més de 7 quilòmetres, també hi ha altres punts d'elevada complexitat, com dos viaductes ja en construcció, un dels quals de 180 metres de longitud. De fet, s’ha construir in situ per les dimensions -de 50 metres- de les bigues. La calçada s’encofrarà aquest mes de març. Inicialment també es preveia un viaducte al terme de Lilla, a la boca del túnel encarada en direcció a Montblanc, però, per problemes geotècnics s’ha optat per un caixó de drenatge de formigó armat, cobert amb un terraplè -tal com també es va fer amb el túnel de l’AVE .

La delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, amb el subdelegat de Tarragona i el de Lleida, Joan Sabaté i José Crespín | LleidaDiari.cat

 

 

Enxampat un conductor per l'N-240 a 180 km/h

Els Mossos d'Esquadra van denunciar aquest dimarts al migdia un conductor, un jove de 30 anys i veí de Lleida, després de sorprendre'l circulant a una velocitat penalment punible. Durant un control de velocitat al quilòmetre 60 de l'N-240, al terme municipal de les Borges Blanques, en sentit Lleida, la policia va detectar el turisme que conduïa aquesta persona quan anava a 180 km/h, en un tram on la velocitat màxima permesa és de 90 km/h.

 

Més endavant una patrulla va aturar el vehicle i va denunciar penalment el conductor per un delicte contra la seguretat viària, tenint en compte que va sobrepassar en més de 80 km/h la velocitat autoritzada a la via. 

 



Comentaris

envia el comentari