Catalunya Diari

La Comissió de Polítiques Digitals i Territori aprova la reforma dels horaris del tren Lleida - La Pobla

La proposta del grup socialista vol fer «més viable, operatiu i segur» el servei de la línia ferroviària

La Comissió de Polítiques Digitals i Territori ha aprovat demanar al Govern que reformi els horaris del tren de Lleida a La Pobla de Segur, a la comarca del Pallars Jussà. La diputada del PSC per Lleida, l'Alt Pirineu i Aran al Parlament, Sílvia Romero, ha afirmat que, d'aquesta manera, es «farà més eficaç i útil un servei que és vital pel territori».

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

La diputada Romero ha valorat així l'aprovació unànime de la proposta de resolució del PSC en la que demanen a l'executiu català «implantar una millora dels horaris de la línia», amb la incorporació d'una esmena dels grups d'ERC i Junts x Catalunya per tal que, ha afegit, «s'endegui prèviament un estudi que determini les modificacions horàries necessàries per fer d'aquest servei encara més viable, operatiu i segur». 

La Comissió de Polítiques Digitals i Territori aprova la reforma dels horaris del tren Lleida - La Pobla. Imatge del juliol de 2016
La Comissió de Polítiques Digitals i Territori aprova la reforma dels horaris del tren Lleida - La Pobla | LleidaDiari.cat

Més de 250.000 viatgers al 2019

Així doncs, la diputada socialista ha recordat que respecte a aquesta decisió «ja es va fer un estudi en aquesta línia per part de la Plataforma d'usuaris del transport públic, però així i tot és bo que s'incideixi per tal de garantir una major eficàcia i increment d'usuaris a la línia, fent que esdevingui un veritable servei públic efectiu i més útil pels viatgers».

La proposta ha detallat Romero, recorda que «des que Ferrocarrils de la Generalitat es fa càrrec del servei, el 2005, s'han incorporat dos trens dièsel Stadler el 2016, que circulen en via única sense electrificar, el que va suposar un increment gradual del nombre de passatgers, arribant a més de 250.000 viatgers el 2019». La diputada socialista ha explicat també que «ara, el tram entre Lleida i Balaguer compta amb deu circulacions per sentit en dies laborals, mentre que el tram complet fins a La Pobla de Segur és de només quatre circulacions per sentit, una d'elles per necessitats de gestió de la línia».

Finalment, la diputada ha apuntat que «aquesta millora no requereix com a condició la construcció d'un hangar i l'intercanviador a Cellers, sinó de voluntat política de donar servei als veïns i veïnes d'una part del territori que requereixen també connexions en condicions per fer ús d'altres serveis com els trens AVE, l'arribada i el retorn a llocs de treball i formació o visites per motius de salut».


Comentaris

envia el comentari