Catalunya Diari

El Consell Comarcal del Segrià presenta la campanya 'Mama, papa, menja fruita!'

Volen fer extensiu l’esperit de la campanya al conjunt de la societat, convidant tothom a consumir fruita i verdura de proximitat

El Consell Comarcal del Segrià ha presentat aquest dijous la campanya 'Mama, papa, menja fruita!', que ha impulsat amb l'objectiu de promocionar el consum de fruita entre els 2.200 escolars dels centres de la comarca.

La presentació s'ha celebrat a la sala de plens de l'Ajuntament de Rosselló i hi han participat David Masot, president del Consell Comarcal del Segrià; Sílvia Olmo, cap de l'àrea d'Ensenyament del Consell; Josep Abad, alcalde de Rosselló; Josep Lluís Escuer, secretari del Consell Català de la Producció Integrada; i Lorenzo Dionis, gerent d'Aramark i Comertel, entitats que col·laboren en la iniciativa juntament amb Producció Integrada Catalunya, la Generalitat de Catalunya i el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

La campanya va adreçada a 2.200 escolars de totes les escoles del Segrià. La iniciativa té com a base un missatge dirigit als més petits de la casa, animant-los a ells i a elles a ser els que introdueixin el consum de fruita a casa seva, fent-los responsables, de forma divertida, que els seus pares (i alhora i per imitació) en consumeixin.

Imatge de la presentació de la campanya del consum de fruita al Segrià
El Consell Comarcal del Segrià ha presentat aquest dijous la campanya 'Mama, papa, menja fruita!' | LleidaDiari.cat

Buscant incidir en cadascun dels trams d'edat

L'elecció de colors i tipografies s'ha fet perquè resulti atractiva per a una gran diversitat de nens i nenes de qualsevol edat, buscant incidir en cadascun dels trams d'edat i intentant que es facin seva la frase principal de la campanya: Mama, menja fruita! Papa, menja fruita!

En la seva intervenció, David Masot ha valorat la producció integrada de la fruita i la verdura, que es tradueix en el fet que els consumidors tenen a la seva disposició productes sostenibles, saludables i pràcticament ecològics. És per això que ha volgut fer extensiu l'esperit de la campanya no només als menjadors escolars i als més petits de les cases, sinó que ha convidat tothom a consumir «fruita i verdura de proximitat i conreada a la nostra terra».

Pel que fa a les accions, se n'han previst un total de cinc. La primera porta per nom 'Els 5 sentits 'i consisteix en un taller de cuina per als nens i nenes, on podran gaudir d'un món ple de sensacions tot experimentant amb la fruita des dels cinc sentits (l'olor de les fruites, els seus colors i qüestions com ara si podem menjar les fruites amb pell, què és una ració de fruita, o com i quan cal menjar fruita). Tot plegat a càrrec d'un/a professional (nutricionista i/o psicopedagog) i amb l'objectiu que els escolars prenguin consciència plena de tot allò que rodeja la nostra fruita.

Dins la segona acció, titulada 'Un dia al camp', es contactarà amb pagesos dels pobles més propers a Lleida, per tal que, en grups reduïts de nens i nenes, aquests puguin visitar el camp, conèixer de prop el procés que segueix la fruita d'ençà que es conrea la terra fins que es cull de l'arbre. D'aquesta manera també coneixeran la fruita de temporada, depenent del mes en què s'organitzi la visita.

La tercera acció, 'Visitem la Cooperativa!'

En aquesta mateixa línia de conèixer el camí que segueix la fruita abans d'arribar a les nostres llars s'emmarca la tercera acció, 'Visitem la Cooperativa! 'En aquest cas, es proposarà visitar diferents cooperatives de la província, on s'explicarà amb detall el procés de recol·lecta, manipulació i envasat de les nostres fruites.

'Anem al mercat!' és el nom de la quarta acció programada. En aquest cas, es suggereix una sortida amb els nens i nenes de les escoles per anar al mercat setmanal del Camp d'Esports de Lleida o al mercat del poble on es trobi l'escola.

Allí es parlarà amb les parades de pagesos i de venedors de fruita per tal de descobrir quina és la millor manera de comprar la fruita, quina varietat tenen i quan ens pot durar des del moment en què la comprem fins que la consumim. La darrera acció es farà coincidint amb la diada de Sant Jordi i encara s'està treballant en els detalls.


Comentaris

envia el comentari