Catalunya Diari

Convoquen «talls successius» de la C-14 a Coll de Nargó si Movistar no resol les incidències

Veïns, empresaris i ajuntament acorden una primera mobilització pel 9 de setembre

Veïns i empresaris de Coll de Nargó (Alt Urgell), a més de l'ajuntament de la localitat alt urgellenca, han acordat convocar «talls successius» a la C-14 en diumenge si la companyia telefònica Movistar no implementa una «solució definitiva» a la problemàtica que pateixen amb aquest subministrament. Concretament, segons han exposat en un comunicat, la velocitat de connexió a Internet en el municipi no arriba ni a 1MB/s quan, asseguren, en pobles del voltant supera els 50 MB/s.

 

A més, han denunciat interrupcions del servei en les línies de mòbil i de dades que, segons diuen, poden allargar-se tres, quatre o més dies fins al seu restabliment. La primera de les mobilitzacions està prevista pel pròxim 9 de setembre a les cinc de la tarda si, abans d'aquesta data, l'operadora no hi ha dut a terme cap actuació per resoldre les incidències que pateixen.

 

Pels veïns i empresaris de Coll de Nargó, així com per l'ajuntament del municipi, la problemàtica que tenen amb el servei de telefonia es podria resoldre «en migdia» i amb una inversió, per part de la companyia, d'entre 4.000 i 5.000 euros. És per això que denuncien la seva «invisibilitat» davant l'operadora i per aquest motiu volen convocar un seguit de «talls successius» a la carretera C-14 al seu pas per la localitat alt urgellenca, el primer el pròxim 9 de setembre a les cinc de la tarda.

 

Els afectats asseguren que les incidències en el servei estan causant greus perjudicis a comerciants, restauradors i hotelers, els quals «perden reserves via internet o no poden cobrar amb targeta als seus clients», segons han expressat en un comunicat. A més, han lamentat: «Paguem la mateixa tarifa que arreu, però per menys de la meitat del servei», fet que, han afegit, fa «poc competitius» els negocis o serveis del municipi.



Comentaris

envia el comentari