Catalunya Diari

La Seu d'Urgell ja és ciutat 30

La reforma implanta una velocitat genèrica a 30 km/h en zona urbana, ja que els carrers amb un carril per sentit de circulació són majoritaris

La Seu d'Urgell ja és ciutat 30, després que aquest 11 de maig entrés en vigor els nous límits de velocitat en zona urbana, d'acord amb el paquet de reformes legals en matèria de trànsit i circulació que conté la normativa estatal (Reial decret 970/2020, de 10 de novembre).

La velocitat queda limitada a 30 km/h en tots els carrers de la Seu d'Urgell, a excepció de les vies de plataforma única en què queda limitada a 20 km/h com són el Centre Històric i les zones residencials com la urbanització Mallol i l'Horta del Valira.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

Imatge d'un carrer de la Seu d'Urgell
La Seu d'Urgell ja és ciutat 30 | LleidaDiari.cat

Així doncs, la reforma implanta una velocitat genèrica a 30 km/h en zona urbana, ja que els carrers amb un carril per sentit de circulació són majoritaris. I és que, segons dades de la Direcció General de Tràfic de l'Estat (DGT), les artèries principals de dos o més carrils o els anells perimetrals suposen només un 20% de les vies urbanes, tot i que suporten el 80% del trànsit. Val a dir que al llarg d'aquesta setmana tots els domicilis del municipi de la Seu d'Urgell rebran un díptic explicatiu sobre l'aplicació d'aquest nou límit de velocitat a la nostra ciutat.

I per què a 30 km/hora?

Tots sabem que la reducció de la velocitat té un impacte significatiu en la sinistralitat, tant pel que fa al nombre d'accidents com en la gravetat de les lesions de les persones que els pateixen, i això és especialment rellevant dins de població, on la gran majoria de víctimes són usuaris vulnerables, això és, vianants, ciclistes, conductors de VMP i motoristes.

El fet de fixar el límit a 30 km/h, segons la DGT, redueix en un 80% el perill de morir atropellat, ja que si un vehicle que circula a aquesta velocitat impacta contra un vianant, el risc que la persona mori és del 10%, mentre que si el mateix vehicle va a 50 km/h el risc s'eleva fins al 90%.

Amb el nou límit es redueix a la meitat la distància necessària per aturar el vehicle, cosa que comporta més seguretat viària. Així mateix, la reducció de la velocitat també té altres efectes: menys soroll ambiental, nivells de contaminació més baixos i menys congestió, així com un millora de la convivència entre els diferents usuaris i el foment de l'ús de mitjans de transport més actius i saludables.


Comentaris

envia el comentari