Catalunya Diari

El Grup Dia perd un 5,9% de beneficis el primer trimestre de l'any

Les vendes brutes han disminuït un 2% a Espanya, a causa del sanejament que va realitzar a la seva xarxa de botigues menys rendibles
El Grup Dia ha presentat els resultats del primer trimestre. | CatalunyaDiari

La cadena de supermercats Dia ha reduït els seus beneficis fins a un 5,9% durant el primer trimestre del 2017, respecte a les xifres del mateix període de l'any anterior. La companyia ha fet públic els seus resultats, on destaca el benefici de 39 milions d'euros. Segons el portal ‘OKdiario’ el Grup Dia va reduir les seves vendes brutes un 2% a Espanya, és a dir, uns 1.376 milions d'euros, a causa del sanejament que va realitzar a la seva xarxa de botigues menys rendibles. En relació amb el benefici net d'activitats continuades, la companyia va registrar un 9,8% menys respecte el primer trimestre de l'any 2016.

El benefici brut de Dia ha aconseguit els 2.503 milions d'euros el primer trimestre d'enguany, augmentant en aquest cas un 6,8% respecte al 2016. «Després dels resultats del primer trimestre, estem en vies d'aconseguir els objectius fixats per a l'any 2017. A Iberia, el creixement de les vendes comparables es va mantenir en terreny positiu amb un mateix 1,4% en els primers quatre mesos del 2017», ha argumentat el conseller delegat de Grup Dia, Ricardo Currás. Tot i aquestes xifres, el deute amb el qual va tancar el primer trimestre ascendeix a més de 1.000 milions d'euros.

 

Dia ha explicat que aquest descens dels beneficis nets és a causa de les grans despeses financeres procedents dels països emergents, com és el cas de la Xina, on la cadena de supermercats està intentant obrir mercat. En aquest sentit, les seves inversions a Argentina i Brasil han aportat un 10%. Segons Ricardo Currás: «Mentre a Argentina es va mantenir la tendència de creixement de la venda per sobre de la mitjana de mercat, a Brasil es va produir un cert alentiment a causa de les complicades condicions de mercat. Confiem que la nostra immediata reacció servirà per a impulsar l'evolució de les vendes a Brasil en els pròxims mesos».



Comentaris

envia el comentari