Catalunya Diari

Endesa renova un centre de transformació a la Segarra per a millorar el servei a 3.300 clients

S’ha reformat tecnològicament les cabines de la unitat per guanyar en seguretat, robustesa i resistència

Endesa ha finalitzat recentment els treballs de reforma tecnològica d’un centre de transformació de la Segarra amb l’objectiu de millorar la qualitat i la continuïtat del subministrament elèctric a gairebé 3.300 clients repartits entre els municipis de Guissona, Massoteres i Torrefeta i Florejacs, a la Plana de Lleida. L’actuació, que ha suposat una inversió de gairebé 29.000 euros, aportats íntegrament per la Companyia, ha consistit a canviar els elements de maniobra convencionals d’un centre de transformació, ubicat al municipi de Guissona, per unes cabines compactes, més fàcils de maniobrar i que incorporen elements de característiques especialment aïllants, fet que les fa més segures i robustes de cara a suportar ambients salins i humits o de forta pol·lució. Igualment, gairebé no requereixen manteniment, a diferència de la tecnologia anterior, en què aquestes tasques obligaven a tallar temporalment el servei als clients.

  

  

Igualment, la reforma ha comportat deixar el centre de transformació a punt per dotar-lo, a curt termini, dels equips d’actuació remota i un sistema de comunicacions que permeti accionar a distància els seus dispositius de maniobra des del Centre de Control de la Companyia té a Barcelona. Aquesta característica permetrà, així, evitar la necessitat de desplaçar equips sobre el terreny en cas d’incidències, ja que siguin pròpies o derivades de l’acció d’agents externs. D’aquesta manera s’estalvia temps en la localització d’avaries i s’agilitza, en molt, la resolució i el temps d’interrupció del subministrament elèctric.

 

Aquests treballs formen part dels plans d’inversió de la Companyia a la Segarra, com un pas més per dotar la infraestructura elèctrica de la comarca dels darrers avenços tecnològics i permetre una major homogeneïtat en la xarxa de distribució de manera que es guanya en seguretat, en una regularitat en el seu funcionament i, de retruc, per tant, en una millora en la continuïtat en el subministrament dels clients.



Comentaris

envia el comentari