Catalunya Diari

Endesa renova tecnològicament un centre de transformació a Mollerussa per millorar el servei a 3.900 clients

S’han instal·lat cabines d’última tecnologia que permet maniobrar l’estació transformadora a distància
Imatge del nou transformador
Imatge del nou transformador | Endesa

Endesa ha finalitzat recentment els treballs de reforma tecnològica del centre de transformació que dóna servei a gairebé 3.900 clients de Mollerussa i Golmés, al Pla d'Urgell. Aquesta renovació suposa una millora en la qualitat del subministrament, ja que permet telecomandar possibles incidències a distància sense haver d'interrompre el servei. L'actuació, que ha suposat una inversió de 38.800 euros, aportats íntegrament per la Companyia, ha consistit a canviar els elements de maniobra convencionals d'un centre de per unes cabines compactes, més fàcils de maniobrar i que incorporen elements de característiques especialment aïllants, fet que les fa més segures i robustes de cara a suportar ambients salins i humits o de forta pol·lució. Igualment, gairebé no requereixen manteniment, a diferència de la tecnologia anterior, en què aquestes tasques obligaven a tallar temporalment el servei als clients.

  

Amb aquesta reforma, el centre de transformació està dotat d'equips d'actuació remota i un sistema de comunicacions que permet accionar a distància els dispositius de maniobra de l'equipament des del Centre de Control de la Companyia té a Barcelona. Aquesta característica permet evitar la necessitat de desplaçar equips sobre el terreny en cas d'incidències, ja que siguin pròpies o derivades de l'acció d'agents externs. D'aquesta manera s'estalvia temps en la localització d'avaries i s'agilitza, en molt, la resolució i el temps d'interrupció del subministrament elèctric.

 

Aquests treballs formen part dels plans d'inversió de la Companyia al Pla d'Urgell, com un pas més per dotar la infraestructura elèctrica de la comarca dels darrers avenços tecnològics i permetre una major homogeneïtat en la xarxa de distribució de manera que es guanya en seguretat, en una regularitat en el seu funcionament i, de retruc, per tant, en una millora en la continuïtat en el subministrament dels clients.



Comentaris

envia el comentari