El Govern es mostra obert a treure els camions de l'N-240 des del Pla de Santa Maria a Soses

El conseller de Territori i Sostenibilitat assegura que la mesura de prohibir la circulació entre Montblanc i les Borges és un punt de partida per trobar el consens
Rull aquest matí a l'Espluga de Francolí amb l'alcalde, David Rovira i el president comarcal del PDECat, Marc Vinya. | Joan López

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha defensat la proposta de la prohibició de la circulació de camions per l'N-240 entre Montblanc i les Borges Blanques com «un punt de partida». Rull, que aquest divendres visitava diversos municipis de la Conca de Barberà on participarà en actes de campanya del referèndum, afegia que es tracta d'una proposta que es posa sobre la taula per parlar-ne amb els agents del territori. De moment però, des de les comarques lleidatanes ja han dit que es tracta d'una mesura «insuficient» perquè no resol la situació de la via entre les Borges i Lleida.

El conseller assenyalava que l'experiència a la N-II indica que aquesta mesura podria reduir la sinistralitat. Amb tot, Rull ha volgut precisar també que tot i que la proposta s'aplicaria sobre els camions, els accidents no sempre són per culpa dels vehicles pesants. El conseller s'ha mostrat obert a les aportacions fetes des del territori com la que anunciava l'alcalde de Montblanc, Pep Andreu, que en declaracions a TAC12 demanava que la mesura s'apliqui des del Pla de Santa Maria i fins a Soses, una possibilitat que podria fer reduir la circulació de camions pel coll de Lilla després de veure's augmentada amb l'entrada en funcionament de l'A-27 fins a Valls.

 

Rull es referia també a la importància de tirar endavant amb la duplicació de l'N-240 entre les Borges i Lleida, ja que l'autopista AP-2 passa lluny dels polígons i concretava que no es tracta de desdoblar la via. El conseller no s'ha mostrat partidari del rescat dels peatges perquè ho considera «massa car» però sí que ha afirmat que la voluntat del govern és «aixecar totes les barreres del país» per establir un sistema de vinyeta a través del que es podrien obtenir recursos per invertir en la xarxa viària i en transport públic.



Comentaris

envia el comentari