Guissona suspèn el seu mercat romà a causa de la pandèmia

Imatge del cartell de l'activitat Capvespres a la romana de GuissonaGuissona presenta l'activitat Capvespres a la romana | LleidaDiari.cat

Guissona presenta el cartell dels CAPVESPRES a la ROMANA de Iesso, que tindrà BACUS com a eix conductor de diferents activitats, atès que enguany aquest gegant de Guissona compleix 10 anys.

 

En aquest sentit, i com es va anunciar fa uns dies a través d'un comunicat, s'ha anul·lat el Mercat Romà a causa de la pandèmia del coronavirus Covid-19, que esdevenia cada any el tercer dissabte de juliol. El que si es manté són els Capvespres a la Romana, amb propostes culturals per a cada vespre durant la setmana del 13 al 19 de juliol. Enguany, l'Ajuntament en col·laboració amb el Museu de Guissona, ha apostat per artistes de proximitat, com El Petit de Cal Eril, la Jove Companyia de Dansa Montse Esteve o Glòria i Maria Ribera, entre altres.

 

[predef]telegram-lleidadiari-492[/predef]

 

Tots els actes són gratuïts

Tots els actes són gratuïts, però per mantenir les mesures de prevenció actuals cal reservar entrada prèvia a través d'un formulari que s'obrirà a partir de dijous 9 de juliol a les 10.00h del matí, i que es pot trobar a la web www.mercatroma.cat o a les seves xarxes socials. Les propostes esdevindran a la Plaça Major (Accés pel carrer Botigues), que s'haurà ambientat per l'ocasió i que tindrà un aforament per a 250 persones. Un cop exhauries les entrades per a cada espectacle, es tancaran les inscripcions.

 

A més a més, amb l'objectiu de promoure el comerç local, s'ha creat d'una banda el Concurs d'Aparadors Romans i de l'altra, la Gimcana del comerç, una proposta per als infants que els farà recórrer els carrers de la vila per trobar els atributs del gegant Bacus. La imatge de la festa, seguint la tradició, dóna a conèixer joves dissenyadors locals, i en aquesta edició, el Guissonenc Adrià Couceiro Ros ha estat el creador d'un cartell que dóna protagonisme a Bacus i els elements que el caracteritzen. El mateix dissenyador també ha elaborat el díptic amb tota la programació, donant una imatge unitària als Capvespres a la Romana.