Catalunya Diari

Instal·len un segon hangar per a la reparació i manteniment d'avions a l'aeroport de Lleida-Alguaire

Es tracta d'una infraestructura inflable de més de 700 metres quadrats

Pla obert d'operaris treballant en la primera fase d'ampliació de l'espai de l'aeroport de Lleida-Alguaire destinat a activitats industrials
Instal·len un segon hangar per a la reparació i manteniment d'avions a l'aeroport de Lleida-Alguaire | LleidaDiari.cat

Operaris de l'empresa Build Air han portat a terme aquest dijous la instal·lació d'un segon hangar per a la reparació i manteniment d'avions a l'aeroport de Lleida-Alguaire. Es tracta d'una infraestructura inflable d'uns 700 metres quadrats.

Aquest equipament s'inclou en la segona fase d'obres que ha de permetre triplicar l'espai d'aparcament i manteniment d'aeronaus a la plataforma lleidatana a finals d'any. Malgrat que la pandèmia del coronavirus ha deixat sense vols d'esquiadors aquesta infraestructura, ja fa dos anys que el Govern va apostar per un canvi de gestió amb l'objectiu de convertir-la en un equipament industrial aeronàutic al país. Enguany s'hi ha invertit 790.000 euros per passar de 20.000 a 67.000 metres quadrats.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

L'hangar s'ha muntat en dos dies

Éric Quartero, encarregat de muntatge i manteniment de l'empresa Build Air, ha explicat que l'hangar s'ha muntat en dos dies. Dimecres es va desplegar tota la lona i fixar als encolatges que hi ha al terra de formigó. El primer hangar, muntat per la mateixa empresa, es va instal·lar a principis d'any i l'elevada demanda d'ús a portat a Aeroports de la Generalitat a encarregar-ne el muntatge d'un altre. Aquestes segones més gran, ja que si el primer fa 20 metres d'amplada, aquest en fa 25 i 30 de llarg, la qual cosa significa que té un volum superior als 700 metres quadrats.

Aquest tipus d'hangars inflables funcionen a través d'una tecnologia a partir de tubs que "tenen una pèrdua d'aire gairebé zero", i aquesta es produeix pels canvis de temperatura exteriors. Això suposa que els motors només inflen l'estructura uns 5 minuts al dia per mantenir la pressió estable, la qual cosa representa que es redueix el consum a pràcticament zero, segons Quartero.

Més enllà d'aquesta nova instal·lació, l'Aeroport d'Alguaire s'ha quedat aquesta temporada sense vols d'esquiadors a causa de la pandèmia de la Covid-19. Tot i això, la demanda industrial de companyies aeronàutiques que escullen Alguaire per aparcar i fer reparacions i manteniment de les aeronaus ha augmentat, també perquè el coronavirus ha disminuït les operacions comercials.


Comentaris

envia el comentari