La fira de Sant Josep de Mollerussa tanca una de les millors edicions dels últims anys amb més visitants i negoci

Segons els organitzadors, el certamen deixa a la comarca del Pla d'Urgell un impacte econòmic directe i indirecte de més de 12 milions d'euros
L'estimació provisional de visitants durant la fira és de 180.000 persones. | LleidaDiari.cat

La fira de Sant Josep de Mollerussa ha tancat aquest diumenge una de les millors edicions dels últims anys. El bon temps i les ganes d'invertir del sector agrari han estat els millors aliats del certamen, que és referència a Catalunya en maquinària agrícola. Aquest any Sant Josep ha reunit 304 expositors, un 7% més que l'any passat. Feia 15 anys que el certamen no assolia unes xifres d'exposició tan bones i les expectatives de creixement s'han complert, segons els organitzadors. Un cop tancada la 145a edició, Fira de Mollerussa ha informat que l'estimació provisional de visitants és de 180.000 persones, un 20% més que en l'edició de 2016, quan van ser 150.000.

El certamen també ha assolit un rècord de professionals a les jornades tècniques, amb 1.700 assistents. El 65% dels expositors asseguren que han complert o superat les expectatives i el 80% tenen la intenció de tornar l'any que ve. Segons Fira de Mollerussa, Sant Josep deixa a la comarca del Pla d'Urgell un impacte econòmic directe i indirecte de més de 12 milions d'euros. «Aquest índex de satisfacció demostra que s'ha fet negoci», ha assegurat l'alcalde de Mollerussa i president de la Fira, Marc Solsona, qui ha indicat que les dades provisionals apunten també a un creixement en el volum de negoci del Saló de l'Automòbil, que l'any passat va arribar als 5,4 milions d'euros. 


En conèixer les dades, la consellera d'Agricultura, Meritxell Serret, ha apuntat que «un any més, la Fira de Sant Josep ha servit per aplegar i projectar el sector agroalimentari català, una mostra de l'estímul, la innovació i el dinamisme que hi ha entre els professionals i que s'ha palpat aquests dies a la Fira». En resposta a les preguntes dels periodistes sobre la internacionalització del certamen, Meritxell Serret ha reconegut que des de la conselleria ho veurien «amb bons ulls, perquè la Fira és un certamen clau per al desenvolupament de la comarca i del sector agroalimentari català», i ha apuntat que Prodeca podria guiar aquesta internacionalització, «com ho fa amb l'acompanyament de les empreses que volen sortir a l'exterior».

 

La de Mollerussa és la fira de maquinària agrícola més important del país juntament amb la de Sant Miquel de Lleida. | LleidaDiari.cat

 

La de Mollerussa és la fira de maquinària agrícola més important del país juntament amb la de Sant Miquel de Lleida i per això es considera un bon termòmetre de l'estat del sector. Solsona ha assegurat que «tanquem una molt bona fira, de les millors dels últims anys» i això es deu al bon temps i també «respon a l'estat d'ànim general del sector, de l'expositor i del visitant, que han respost a l'expectativa que ja teníem inicialment». D'altra banda, Solsona també ha apostat per definir una «estratègia global» amb la fira de Sant Miquel de Lleida, que permetés als dos certàmens ser «no només complementaris sinó més competitius». La clau, afirma, és que cadascuna s'especialitzi encara més en el seu àmbit -Mollerussa en la maquinària agrícola i Lleida en la fruita- amb l'objectiu «d'ampliar el target objectiu de cada certamen». I això només és possible si les dues fires estan «ben coordinades», de manera que «sumin per multiplicar».

 

Per la seva banda, el director de Fira de Mollerussa, Poldo Segarra, ha detallat que la fira genera un volum de negoci que supera els 12 milions. Uns 150.000 euros són directament a través de contractació de personal (més de 130 treballadors) i de serveis de la fira. A això cal sumar els vuit milions de l'impacte econòmic dels expositors i els quatre milions de l'impacte induït que generen els visitants. A més, Segarra ha afegit que, malgrat que hi ha sectors com el cereal o la fruita que no passen pel millor moment de preus, les dades de la fira indiquen que «hi ha més moviment econòmic i més interès, perquè en aquesta fira és on els professionals venen a fer la inversió per preparar la nova campanya agrària que està a punt de començar».

 

Aquest any Sant Josep ha comptat amb més de 23.200 metres quadrats d'ocupació neta entre el recinte exterior, les piscines i els pavellons firals, 4.000 més que en la darrera edició. També s'han organitzat una quinzena de jornades tècniques que han combinat el vessant informatiu amb demostracions sobre el terreny. L'increment més destacat d'expositors a l'edició d'enguany de la Fira de Sant Josep té lloc al recinte exterior, amb un 15%, sobretot gràcies al fet que enguany hi ha presència de les firmes de tractors, en el marc del 3r Saló de Tractor, certamen biennal que ha reunit 13 empreses. El 37è Saló de l'Automòbil ha comptat amb 22 firmes de vehicles nous, dues més que l'any passat.

 

Aquest any Sant Josep ha comptat amb 4.000 metres quadrats nets d'extensió més que en la darrera edició. | LleidaDiari.cat

 

 

 



Comentaris

envia el comentari