L'aventura i el turisme actiu a les comarques de Lleida esperen superar els 700.000 serveis el 2017

El nombre d'empreses del sector ha crescut fins a les 230 aquest any
Tres barques de ràfting baixant per riu Noguera Pallaresa entre Llavorsí i Rialb. | LleidaDiari.cat

L'aventura i el turisme actiu a les comarques de Lleida obren la temporada amb l'objectiu de superar enguany els 700.000 serveis, entre un 8 i un 10% més que el 2016, en què es van fer més de 650.000 serveis. Aquesta temporada es presenta amb unes condicions «immillorables» per a les activitats relacionades amb l'aigua, gràcies a la quantitat de neu acumulada a la muntanya. Cal destacar també l'augment de les empreses dedicades a les activitats d'aventura a la demarcació, que gairebé ha doblat el nombre en nou anys arribant a les 230, distribuïdes per les 13 comarques lleidatanes. D'aquestes, 187 empreses estan ubicades a les comarques de l'Alt Pirineu i Aran: 70 al Pallars Sobirà, 36 a la Vall d'Aran, 33 a l'Alt Urgell, 18 a la Cerdanya, 16 a l'Alta Ribagorça, 13 al Solsonès i 8 al Pallars Jussà.

El ràfting i el senderisme són les dues activitats que tenen més demanda d'entre la cinquantena de serveis i activitats que s'ofereixen. L'any 2016 es van contractar més de 161.000 serveis de ràfting, més de 135.000 en senderismes, seguits pel barranquisme amb més de 102.000 contractacions i la bicicleta tot terreny amb més de 92.000 serveis.

 

El perfil dels clients que practica activitats de turisme actiu i esports d'aventura a la demarcació de Lleida continua essent majoritàriament català amb un 75% del total; un 15% de la resta de l'estat, Madrid, País Basc i València; un 11% de països europeus, Holanda, França i Regne Unit; i la resta de països de fora d'Europa sobretot d'Amèrica i d'Israel. El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha apuntat que «americans i israelians han augmentat els últims anys d'una forma especial». Reñé també ha destacat que l'aventura i el turisme actiu «és un sector transcendent i important, ja que genera una ocupació de més de 2.000 persones amb un important impacte econòmic» i ha comentat que «tota aquesta activitat va generar més de 93 milions d'euros dels quals uns 28 milions d'euros provenen directament de les empreses de turisme actiu i la resta ve associat a l'hostaleria i la restauració».

 

Salt d'un noi d'un pont a l'aigua. | LleidaDiari.cat

 



Comentaris

envia el comentari