Mollerussa presenta la cervesa que porta el seu nom en el Festival Birramoll que estrena dissabte vinent

Matoll n’elabora mil litres per encàrrec de l’Ajuntament per vendre ciutat i amb una etiqueta dissenyada per l’artista local Sergi Gaya
Presentació de la cervesa
Presentació de la cervesa | LleidaDiari.cat

Mollerussa tindrà una cervesa amb el seu nom La Matoll&Mollerussa. La cervesera de Belianes Matoll n'ha elaborat mil litres, la meitat en ampolla i l'altra meitat en barril, per encàrrec de l'Ajuntament amb l'objectiu d'afegir un atractiu més que ajudi a promocionar la capital del Pla d'Urgell. La presentació oficial de la nova cervesa es farà aquest dissabte en el marc del primer Festival Birramoll que tindrà lloc al Pavelló Pla d'Urgell des de les 18.00 hores tarda fins les 12.00 hores de la nit. Així ho han explicat aquest dimarts en roda de premsa al Bar de L'Amistat l'alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, acompanyat de la regidora de Festes, Griselda Soteras; del responsable de Matoll, Jordi Segarra, i dels tècnics de la regidoria.

  

Pel que fa a la nova cervesa, la Matoll&Mollerussa és lleugera en boca amb una amargor seca i mig persistent que la converteixen en una cervesa de 5,5% d'alcohol «amable, fàcil i de trago llarg però amb personalitat i distinció», segons les notes de tast fetes pel responsable de la cervesera, que ha indicat que ha estat elaborada amb aigua del Canal d'Urgell amb els tractaments químics necessaris amb l'objectiu de fer un producte identitari que s'ha complementat amb els tocs afruitats de la terra. El disseny de l'etiqueta de l'ampolla ha anat a càrrec de l'artista local Sergi Gaya, qui ha explicat que les M de diferents colors volen representar la varietat de tipus de gent que pot consumir el producte i alhora donen al disseny «un toc fresc i diferent» ja que no és una tipografia habitual en etiquetes. L'etiqueta de la Matoll&Mollerussa anirà variant a mesura que se'n torni a fer una altra tirada, segons ha explicat Solsona, qui ha dit que es vol fer partícips del projecte als diferents artistes amb que compta la ciutat.

 

La Matoll&Mollerussa ja es començarà a comercialitzar a partir de demà tot i que la seva posada de llar serà en el marc del Festival Birramoll, nascut de la col·laboració encetada l'any passat amb Birra i Mots, la proposta feta des de la Biblioteca Comarcal Jaume Vila per maridar cervesa i literatura. La idea, que va tenir molt bona acollida, ha evolucionat enguany en el festival, el qual, a banda de la cervesa, atorgarà també protagonisme a la música de cuina local de la mà dels grups Walkin Roots, Kapritxo i Sonotone. La festa també comptarà amb la participació de dues entitats de la ciutat com són l'Agrupament Escolta Cal Met, que seran els encarregats de l'elaboració i venda d'entrepans de llonganissa, i del Jovent de Mollerussa, que portaran la barra, on la cervesa estrella serà la de nova creació juntament amb totes les altres de la firma Matoll, que es podran consumir amb un vas específic dissenyat per l'ocasió. Es tracta, segons ha explicat Griselda Soteras, de la primera activitat que s'ha treballat conjuntament dins la acabada de crear comissió de festes.



Comentaris

envia el comentari