Catalunya Diari

Neix a les Garrigues una iniciativa per promoure la compra a llibreries i floristeries locals per Sant Jordi

#SantJordiGarrigues posa a l'abast els llibres de l'editorial Fonoll i la rosa solidària de l'Associació Talma

Cartell de la iniciativa #SantJordiGarrigues impulsada per l'editorial Talma de Juneda
#SantJordiGarrigues posa a l'abast els llibres de l'editorial Fonoll i la rosa solidària de l'Associació Talma | LleidaDiari.cat

L'editorial Fonoll de Juneda (Garrigues) ha posat en marxa #SantJordiGarrigues, una proposta cultural i solidària que té com a objectiu donar suport al comerç local de la comarca i a la vegada celebrar la tradició de Sant Jordi regalant una rosa i un llibre, des del confinament.

La iniciativa es porta a terme a través de la pàgina web de l'editorial, on tothom qui ho vulgui pot comprar els títols de Fonoll i també les roses solidàries de l'Associació Talma. El 30% de l'import de cada llibre es destinarà a un dels tres punts de recollida que s'han adherit a la iniciativa o a qualsevol llibreria que triï el lector. Mentrestant, les roses es podran recollir a les botigues de Talma una vegada s'aixequin les restriccions de mobilitat.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

 

Impulsada per l'editorial Fonoll

La proposta #SantJordiGarrigues ha estat impulsada per l'editorial Fonoll i compta amb el suport de l'Associació Talma, la Llibreria Quaderns de les Borges Blanques, Lo Quiosc de Cervià de les Garrigues i el Quiosc de Juneda. Un dels editors de Fonoll, Jaume Graus, ha explicat que el fet de «comptar amb una editorial a la comarca i una entitat que toca el tema de la flor com és Talma» els va fer tirar endavant la iniciativa en aquests «moments complicats».

La proposta convida als habitants de les Garrigues a comprar llibres de Fonoll i la rosa de Talma a través de la pàgina web de l'editorial. Per una banda, Fonoll destinarà el 30% de l'import de cada llibre al punt de recollida adherit a la iniciativa que hagi escollit el lector o a qualsevol altre punt, en el cas de no optar per cap dels tres quioscs participants. Aquesta mesura pretén «donar suport a la part més propera de l'editorial» ha explicat Graus. Així mateix, l'editorial també ofereix enviament a domicili gratuït als veïns de les Garrigues «que no vulguin sortir de les seves cases».

Té un preu de 4 euros

Pel que fa a la rosa solidària, té un preu de 4 euros i tothom que la compri rebrà un val que es podrà bescanviar per la flor a qualsevol de les botigues que l'entitat social té a les Borges Blanques i Juneda una vegada finalitzi el confinament. Segons Graus, el punt fort de la iniciativa és el vessant social i ha remarcat que és important que la gent prengui consciència que en aquests moments en els quals les empreses de proximitat ho passen «més malament», no és el mateix comprar un llibre i una rosa a la comarca que fer-ho a grans empreses.

«Imprimim a Tàrrega, el disseny el fem entre Juneda i Alpicat (Segrià), la maquetació a Juneda i la distribució a Catalunya i, per tant, si un llibre costa 20 euros aquests diners queden molt més repartits que si es compra a altres grans plataformes», ha indicat l'editor a tall d'exemple. La proposta està previst que duri fins que acabi l'estat d'alarma i les llibreries puguin tornar a obrir.

Rècord de vendes online

A les portes d'un Sant Jordi «diferent», Graus ha indicat que l'important d'enguany és «fer el gest» de comprar la rosa i el llibre, ja que per aquests sectors és la data de l'any en què registren bona part de la facturació. En aquest sentit i malgrat la situació actual, ha dit que aquests dies estant notant més moviment a les xarxes socials i que també han registrat rècord de visites i de vendes a la pàgina web.

De fet, arran de la pandèmia aquesta petita editorial ha reforçat la seva presència virtual amb diverses iniciatives amb l'objectiu de «no perdre més del que ja es perdrà». A banda de #SantJordiGarrigues, l'editorial ha engegat altres propostes com #SantJorDiferent, ha adaptat la pàgina i la tenda web, ha fet una quinzena de presentacions de llibres per Internet i ha incrementat la seva presència a les xarxes socials. «Volem que quan hagi passat tot no ens doni la sensació que no hem fet tot el que podíem fer», ha afirmat Graus.

A favor de celebrar Sant Jordi al juliol

L'editor de Fonoll s'ha mostrat a favor de la proposta de celebrar la diada de Sant Jordi el 23 de juliol. Considera que els «ajudarà» encara que dona per fet que enguany les vendes cauran, ja que és complicat «canviar un dia que està tan marcat al calendari». Segons Graus, «la gent vol comprar el llibre i la rosa el 23 d'abril», i ha afegit que «voler canviar això no serà automàtic, ja que tot el que es venia per Sant Jordi no es vendrà el 23 de juliol, encara que ajudarà».


Comentaris

envia el comentari