Catalunya Diari

La demarcació de Lleida tindrà dos nous radars a partir de divendres

90 km/h és la velocitat màxima permesa en els dos punts de control

El Servei Català de Trànsit (SCT)posa en funcionament a partir de divendres 22 d'abril dos nous radars de tram a la C-14 entre els municipis de Ponts i Bassella en ambdós sentits de la circulació, amb l'objectiu de reduir-ne la velocitat excessiva, així com la sinistralitat viària. Aquests sistemes de control de la velocitat responen a les directrius fixades en el Pla de seguretat viària (PSV) 2021-2023 i són una eina eficaç per assolir els objectius europeus de reducció de les víctimes. 

 

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

 

En concret, es posarà en marxa un radar de tram entre els quilòmetres 124,795 i 134,300 de la C-14 en sentit Bassella que controlarà la velocitat del carril de la calçada al llarg de 9,505 km de longitud. L'altre radar està ubicat en sentit Ponts entre els punts quilomètrics 134,304 i 124,807 i controlarà també la velocitat del carril de la calçada al llarg d'un tram de 9,497 km de longitud. El límit màxim de velocitat permès en tot el tram controlat és de 90 km/h.

radars de tram a la C-14 entre Ponts i Bassella el 21 d'abril del 2022
Radars de tram a la C-14 entre Ponts i Bassella | LleidaDiari.cat

Amb aquesta ampliació de 19,002 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 172,911 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Amb aquests nous dispositius, el conjunt de la xarxa viària catalana ja té 34 radars d'aquest tipus instal·lats. Cal tenir en compte que en els darrers cinc anys, des del 2017, en el tram que comprèn ambdós cinemòmetres s'han registrat 8 víctimes mortals, 15 ferits de gravetat i hi ha hagut un total de 47 sinistres amb víctimes.

 

 

La velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l'any 2021 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 17,4% dels accidents amb víctimes en vies interurbanes i va augmentar la presència en la casuística de la sinistralitat respecte al 2019 (11,9%).

A més velocitat, més risc d'accident

En cas d'accident, s'ha evidenciat que com més elevada és la velocitat dels vehicles, més alta és la violència de l'impacte, es redueix notablement l'efectivitat dels dispositius de seguretat passiva, com el cinturó de seguretat o el casc, i s'incrementa, per tant, el risc de mortalitat i de patir lesions amb seqüeles greus permanents. És per això que des del Departament d'Interior i des del Servei Català de Trànsit, es continua apostant per la presència de radars a la xarxa viària catalana amb la finalitat de disminuir l'accidentalitat a les carreteres.

 

 

Els radars, juntament amb la vigilància i les campanyes intensives de control de la velocitat que es fan des de Mossos d'Esquadra i les Policies locals, són actualment elements fonamentals per a la consecució de l'anomenada Visió Zero pel que fa a sinistralitat viària. La presència dels radars està senyalitzada i la seva ubicació és pública, es pot consultar al web del Servei Català de Trànsit.


Comentaris

envia el comentari