El Rosal de Tàrrega preveu vendre 25.000 roses de galeta per Sant Jordi

L'obrador social de galetes El Rosal de Tàrrega espera vendre 25.000 roses de galeta aquest Sant Jordi i superar, d'aquesta manera, les 22.000 unitats que es van vendre l'any passat. L'obrador, gestionat per l'Associació Alba, ja està immers en l'elaboració d'aquest producte que, com a novetat, enguany també es podrà trobar amb gust de maduixa, a banda de la tradicional rosa feta de galeta i xocolata negra.

 

La responsable de l'obrador, Núria Cendoya, ha explicat que gairebé la meitat de les roses que s'elaboraran seran vermelles, fetes amb maduixes naturals i xocolata. Per afrontar la campanya, El Rosal ha ampliat la plantilla de 12 a 16 treballadors. Les galetes es podran comprar a botigues, parades i a la botiga en línia de l'entitat.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]

 

Des del Rosal es mostren optimistes i esperen superar la campanya anterior, que segons Cendoya, «va ser molt bona». En concret, el 2021 van vendre 22.000 roses i aquest any n'esperen comercialitzar-ne 25.000. «Penso que hi arribarem si tot va bé i la conjuntura mundial ens ajuda”, ha dit la responsable de l'obrador.

Imatge de treballadors d'El Rosal de Tàrrega

El Rosal de Tàrrega preveu vendre 25.000 roses de galeta per Sant Jordi | LleidaDiari.cat

 

Les tradicionals flors de galeta i xocolata

Del total de les roses que s'elaboraran per la campanya, poc més de la meitat seran les tradicionals flors de galeta i xocolata. L'altra meitat seran roses amb una cobertura vermella amb gust de maduixa, el nou producte que l'obrador ha presentat aquesta campanya.

 

Cendoya ha explicat que l'obrador ha innovat perquè «el públic és molt exigent i no es conforma cada any amb la mateixa rosa» i perquè ja feia temps que volien fer una rosa vermella. El resultat, és una rosa amb gust de maduixa àcida i elaborada amb maduixes naturals, sense conservants ni colorants. Per fer-la, El Rosal ha comptat amb l'assessorament d'una experta pastissera d'Ivars d'Urgell, Marta Bernaus.

 

Per la campanya de Sant Jordi, l'obrador ha contractat 4 nous treballadors. Actualment, hi treballen 16 persones entre galeteres, transportistes, tasques de coordinació i monitoratge. D'aquestes, 8 són persones amb discapacitat i 3 formen part del col·lectiu de risc d'exclusió i estan contractades per l'empresa d'inserció Alba. A banda d'innovar amb la rosa vermella, l'obrador també ha treballat en un nou format de la rosa amb i sense pal i nous embalatges encarats a vendre a les botigues d'arreu de Catalunya i a la botiga online de l'Associació Alba.

 

La nova rosa vermella El Rosal

Per acompanyar el llançament de la nova rosa vermella El Rosal iniciarà una campanya a les xarxes socials a partir de la primera setmana d'abril, protagonitzada per diferents persones, amb la idea de visibilitzar la idea que existeixen diferents maneres d'estimar. Amb aquest doble missatge, l'entitat vol valorar la diversitat i la inclusió. A més, la campanya anirà acompanyada d'una exposició que s'inaugurarà el dia 4 d'abril al Restaurant el Gat, gestionat també per l'entitat Alba.