Catalunya Diari

Una targarina edita 2 contes infantils sobre com tractar la pandèmia amb infants

‘El poder d’en Jan’ i ‘Sempre amb mi, capità’ tracten amb delicadesa el tema del confinament i el dol

Imatge de la targarina Laia Muxí
Una targarina edita dos contes infantils sobre com tractar la pandèmia de la Covid-19 amb infants | LleidaDiari.cat

Laia Muxí, una professora d'educació infantil targarina, ha escrit i il·lustrat dos contes infantils sobre com tractar la pandèmia de la Covid-19 amb els més petits de la casa. Muxí els va editar durant el confinament i els ha difós telemàticament a diferents col·legis de Catalunya amb un gran èxit d'acollida per la manera com tracta aquesta delicada situació.

L'alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan Vallverdú, i el regidor de Ciutadania, Educació i Treball, Xavier Rossell-Aparicio, van rebre Laia Muxí a la Casa Consistorial per agrair i felicitar-la per la feina feta amb l'elaboració dels contes. A més, les publicacions s'han difós a les escoles targarines perquè els alumnes de la ciutat les puguin gaudir i aprendre amb elles.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El primer conte s'anomena 'El poder d'en Jan'

El primer conte s'anomena 'El poder d'en Jan' i tracta la situació del confinament domiciliari mentre que el segon, 'Sempre amb mi, capità', se centra en el tema del dol i el fet d'haver perdut algun familiar o conegut durant la pandèmia. Muxí ha revelat que es va veure «amb la necessitat de poder explicar als més menuts com afrontar aquests moments i animar-los perquè tinguessin l'esperança que la situació s'acabaria en algun moment».

Sobre la metodologia que va seguir per confeccionar els contes, la targarina explica: «En el cas del primer, 'El poder d'en Jan', vaig realitzar videotrucades amb alumnes per poder analitzar quins sentiments experimentaven i seleccionar els més adequats per a una bona gestió emocional. Sobre el segon, 'Sempre amb mi, capità', vaig buscar informació sobre les fases de dol que pateixen els nens i nenes per tal de poder-ho representar al conte de manera imaginativa i fantàstica però que, a la vegada, es poguessin identificar amb el personatge, així com sentir-se compresos en les diferents etapes emocionals per les quals passaven». En un futur, no descarta la possibilitat de crear nous contes relacionats amb la mateixa temàtica com a eina pedagògica complementària per una situació com aquesta.

Estudis d'educació infantil i de disseny gràfic

Muxí, nascuda a Prats de Rei i establerta a Tàrrega, ha compaginat els estudis d'educació infantil amb els de disseny gràfic i sempre ha tingut una gran afició pels contes infantils, que considera una eina de gestió emocional i de treball per a potenciar valors positius imprescindibles en l'educació de les persones més joves.


Comentaris

envia el comentari