La temporada ‘Aitona en verd’ aposta per la descoberta del Baix Segrià

Imatge de la presentació

Imatge de la presentació | LleidaDiari.cat

 

La vicepresidenta primera de la Diputació de Lleida i alcaldessa d'Aitona, Rosa Pujol, acompanyada del director del Patronat de Turisme, Juli Alegre ha participat aquest dimecres en la roda de premsa de presentació de la nova temporada 'Aitona en verd'. La presentació ha tingut lloc a la sala de premsa de la Diputació i ha comptat també amb les intervencions del propietari de Bicicletes Fransi, Josep Maria Fransi; i de la tècnica de turisme d'Aitona, Dolors Pelegrí.

 

Després del paisatge en rosa que proporcionaven els camps del Baix Segrià en l'època de floració i que tan bona rebuda van tenir per part dels visitants, el municipi d'Aitona obre ara una nova temporada amb la campanya 'Aitona en verd', en la que es vol potenciar la vistositat del color verd que donen les fulles dels presseguers, nectariners i paraguaios. Així ho ha volgut donar a conèixer Rosa Pujol que ha afegit, durant la seva intervenció, que cal fer valdre la feina dels 12 pagesos que col·laboren en aquesta activitat i que fan del fruiturisme una activitat cabdal per l'economia del municipi.

 

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Viu el procés de preparació del creixement del fruit, la seva maduració i la seva collita durant els mesos d'estiu

La campanya es presenta amb el nom del 'mar verd d'Aitona', que viu el procés de preparació del creixement del fruit, la seva maduració i la seva collita durant els mesos d'estiu, prèvia floració de l'arbre. D'aquesta manera, el visitant pot veure els diversos contrastos de colors que generen els camps del Baix Segrià. A part de tenir oberta les visites individualitzades durant tot l'any, l'organització obrirà els dies 19, 20 i 21 d'abril les visites guiades, amb la possibilitat de fer rutes en bicicleta de diferents dificultats i passejades amb globus.

 

Donada l'excel·lent acceptació turística de l'anterior campanya 'Aitona en flor' –que va arribar a les 40.000 persones, a les que cal afegir aquelles que també fan turisme religiós, molt consolidat a la zona- els responsables d'aquesta acció de promoció del territori, esperen que les expectatives siguin altes. Així ho ha manifestat Juli Alegre, que ha explicat que Aitona ha assolit un nivell internacional aportant la floració com a valor turístic. Més de 50 voluntaris tornaran a donar suport a aquesta iniciativa turística. Les expectatives de producció s'estimen en uns 7milions de kilos de fruita dolça.