Territori i Sostenibilitat inicia les obres de la variant nord-oest de Balaguer

Els treballs compten amb una inversió de 3,6 MEUR i un termini d'execució de set mesos
Imatge del tram de les obres
Imatge del tram de les obres | LleidaDiari.cat

El Departament de Territori i Sostenibilitat iniciarà aquest dijous, 28 de setembre, els treballs previs per a la construcció de la variant nord-oest de Balaguer (C-12), que donarà continuïtat a l'actual variant sud i evitarà el trànsit de pas per l'interior del nucli urbà dels vehicles que, des de Lleida o des d'Alfarràs, es dirigeixin cap a poblacions com les Avellanes o Àger. Els treballs comporten una inversió de 3,6 MEUR i tindran un termini d'execució de set mesos. La nova carretera, que discorrerà per l'oest del nucli urbà de Balaguer, tindrà una longitud de prop de dos quilòmetres; s'iniciarà al final de l'actual variant sud de Balaguer i finalitzarà a la C-12, a prop del cementiri municipal. L'amplada de la carretera serà de deu metres, formada per una calçada de dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals d'1,5 metres cadascun.

  

El traçat parteix de l'encreuament a diferent nivell entre la C-12 i la C-26 (cap a Alfarràs), on finalitza la variant sud de Balaguer, que està format per una rotonda de grans dimensions a escala del terreny i el tronc de la C-26 que passa aixecat. En concret, un nou braç de la rotonda suposarà el punt inicial de la nova variant que ara es construirà. En el seu recorregut, la variant creua amb diversos camins; amb l'objectiu de garantir les connexions a banda i banda del tronc de la nova carretera, es construiran dos passos inferiors. El traçat finalitza sobre l'actual C-12 amb una nova rotonda, que facilitarà tant els moviments entre aquesta via i la nova variant com l'accés cap al cementiri municipal. Aquest giratori tindrà un diàmetre exterior de 40 metres, amb una calçada anular de vuit metres.

 

Els dos passos inferiors projectats permetran donar continuïtat al camí de la Vinya dels Frares, d'una banda, i als camins de la Creu Trencada i del Barranc dels Rucs, de l'altre. El primer se situarà a uns 450 metres de l'inici de la variant i l'altre, a uns 500 del punt final. En tots dos casos, tindran una longitud de 15,6 metres i estaran formats per un calaix de 8 metres d'amplada i cinc metres d'alçada. Així mateix, les obres inclouran el condicionament dels trams dels camins esmentats pròxims a la nova variant i la formació de nous. En aquest sentit, cal remarcar que es preveu un tram nou de camí, en un costat de la nova variant, des del segon pas inferior fins a la rotonda final.

 

Finalment, es formarà un camí de 250 metres paral·lel a la variant per donar accés a l'escorxador i un altre de 350 metres, des de la rotonda final per a connectar amb el cementiri municipal, que substituirà l'actual accés directe. Els camins projectats tindran una amplada de cinc metres, tret del de l'escorxador, que serà de sis metres.



Comentaris
Josep
Aquesta carretera es un despropósit de despesses. Es podría aprofitar el cami de la Creu Trencada o la Carrerada Real; pero no, passar per mitg de les finques i perjudicar als pagesos. Aquesta variant costarà de 5 a 8.000.000 euros. A mes crec que avans de fer-la senyors de la Generalitat tenen que pagar als pagesos la expropiació dels terrenys. Espero que a la persona responsable d'aquest projecte, tindrà una bona jubilació.

envia el comentari