Catalunya Diari

Trànsit desviarà els camions de l'N-240 per l'AP-2 a partir de diumenge

El Consell de Ministres aprovarà divendres el reial decret per treure el trànsit pesant en diversos trams d’aquestes carreteres

Les bonificacions per desviar el trànsit pesant per al tram de l'N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, amb el desviament obligatori de camions per l'AP-2 -i en aquest cas amb un perllongament de la bonificació fins al Pla de Santa Maria- s'aplicarà a partir d'aquest diumenge. La mateixa mesura s'aplicarà en els trams ebrenc i penedesenc de l'N-340, segons ha confirmat el Ministeri de Foment. Tal com ja s'havia anunciat, divendres el Consell de Ministres aprovarà aquestes mesures mitjançant un reial decret i les noves condicions entraran en vigor tot just l'endemà de la seva publicació al BOE sense necessitat que ho convalidi el Congrés.

 

L'acord preveu bonificacions per al desviament obligatori dels camions que circulen per l'N-340 per l'autopista AP-7, en els trams entre Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant, així com entre Altafulla i Vilafranca Sud, d'un 42,53% en el cas dels trajectes llargs i del 50% els interns. Finalment, el govern espanyol també preveu eximir dels peatges els vehicles lleugers que facin el mateix trajecte d'anada i tornada en el tram comprès entre Alcanar i Vilafranca Sud en un període de 24 hores.

 

La mesura afectarà, tant en els trams de l'AP-7 com de l'AP-2, els vehicles pesants de quatre eixos o més. En el cas dels trajectes interns, bonificats amb el 50%, els conductors hauran de disposar d'un sistema de peatge dinàmic o telepeatge (Via T) per poder-se'n beneficiar. També hauran de disposar d'aquests dispositius els conductors que de vehicles lleugers per aconseguir l'exempció, que només s'aplicarà a aquells que efectuïn exactament els trajectes d'anada i tornada -mateixa entrada i sortida- en el tram entre Alcanar i Vilafranca Sud. El decret preveu que l'estat espanyol es farà càrrec de compensar les concessionàries de les autopistes: Aumar en el cas del tram ebrenc de l'AP-7 i Acesa en el cas del tram penedesenc i l'AP-2, totes dues pertanyents al grup Abertis. La previsió màxima de despesa fins a l'any 2021 supera els 41 milions d'euros. Per aquest 2018, Foment preveu destinar, d'entrada, 1,18 milions d'euros; i 14,76 milions el pròxim 2019; 12,73 milions el 2020 i 11,46 milions el 2021.

 

Fins quan durarà aquest sistema?

La duració d'aquest sistema de descomptes s'estendrà des de l'entrada en vigor del Reial Decret fins al venciment de la concessió d'autopistes. En el tram de l'AP-7 entre Tarragona i La Jonquera i en el tram Montmeló-El Papiol la concessió acaba el 31 d'agost del 2021; al tram Alacant Tarragona finalitza el 31 de desembre del 2019, i al tram de l'AP-2 Saragossa-Mediterrani venç el 31 d'agost del 2021. 

 

Foment ha començat a instal·lar aquest dimecres i fins divendres la senyalització per al desviament de camions en trànsit de l'N-240 cap a l'AP-2 i de l'N-340 i l'A-7 cap a l'AP-7. De moment, els senyals estaran tapats fins que diumenge no es posi en funcionament el conveni. Segons ha informat la subdelegació del govern espanyol a Tarragona, en total s'instal·len onze cartells a punts de la xarxa viària estatal, mentre que les concessionàries també instal·len cartells a les sortides de l'autopista.



Comentaris

envia el comentari