Catalunya Diari

Vuit carrers de Tàrrega ja compten amb noves bandes reductores de velocitat

El consistori també fa una crida als conductors per una mobilitat responsable

Des que s'anuncià la mesura el passat agost i fins a l'actualitat, l'Ajuntament deTàrrega ha instal·lat noves bandes reductores de velocitat en vuit vials del nucli urbà.

 

Així, els carrers del Nord, Santa Clara, Verge de Montserrat, Roger de Llúria, Blaia, Joan Brossa i les avingudes de Balaguer i Onze de Setembre compten ja a la calçada amb aquests nous elements que contribueixen significativament a millorar la seguretat viària. De fet, alguns dels ressalts s'han implantat al davant de passos de vianants.

 

  • 🔴 TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

 

Un indret que concentra equipaments socials i educatius

També en el cas de l'avinguda de l'Onze de Setembre, es tracta d'un indret que concentra equipaments socials i educatius. Les vies urbanes on s'ha implementat la mesura s'han fixat a partir de la darrera diagnosi de mobilitat realitzada per la Policia Local. L'avaluació es dugué a terme mitjançant un radar pedagògic mòbil, que detectà casos reiterats de vehicles que superaven el límit de velocitat. Així mateix, es valoraren peticions formulades pels veïns. En aquest sentit, també es preveu molt aviat de posar bandes reductores al carrer de Rosa Sensat.

 

En un futur, en posteriors fases, el consistori no descarta d'estendre la mateixa mesura a altres punts de la ciutat, ja que s'ha comprovat l'efectivitat dels ressalts, obligant els vehicles a reduir la velocitat. «Garantir la seguretat dels vianants és una prioritat que ens hem marcat en matèria de mobilitat», ha assegurat la regidora de Governació, Núria Robert.

 

L'edil també ha fet una crida a la responsabilitat dels conductors: «No ens caldria fer aquestes inversions si tots els vehicles circulessin amb prudència i respecte», ha asseverat. També ha afegit que «treballarem per potenciar a Tàrrega el model de pacificació del trànsit i els desplaçaments a peu o en bicicleta». Val a dir que el teixit urbà de la capital de l'Urgell és majoritàriament de »zona 30».

 

També et poden interessar...



Comentaris

envia el comentari