Gairebé el 50% dels compradors afirma que anticiparà les compres per aprofitar les ofertes del Black Friday i estalviar diners. Així ho detalla l’estudi sobre la despesa per Nadal feta per l’Associació d’Empreses de Fabricants i Distribuïdors a través de la plataforma d’estudi del comprador AecocShoperview. L’informe també apunta que el 21,6% dels compradors té previst gastar més aquest any que el Nadal passat i un 43,7% calcula que invertirà aproximadament el mateix. Així doncs, tot i l’augment de preus, 6 de cada 10 preveuen gastar igual o més que l’exercici anterior. Amb tot, el 55% buscarà productes d’alimentació més barats i el 46% inclourà més marques blanques a la cistella de la compra.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Les categories més beneficiades seran les d’alimentació a la llar i joguines i regals, en què, segons les dades de l’informe, augmenta gairebé un 7% el percentatge de compradors que té previst incrementar la despesa aquest Nadal. Més del 32% afirma que buscarà productes especials per celebrar les festes i el 24,8% optarà per cuinar menys que altres anys i apostar per solucions de conveniència que a més a més li permetin quedar bé davant dels seus convidats. El consumidor «vol controlar les seves despeses, però no està disposat a renunciar a gaudir de les festes nadalenques ni a canviar els seus hàbits de consum en aquesta època tan especial de l’any», ha dit Marta Munné, responsable d’estudis d’AECOC Shopperview.