
L'Associació de Veïns de Jaume I ha alertat de la concentració «permanent» de persones a la plaça del Dipòsit de Lleida sense respectar les normes de seguretat contra la Covid-19. Asseguren que moltes no utilitzen la mascareta correctament, que no hi ha distanciament social i que es formen grups de gent que porten a aglomeracions. A més a més, asseguren que s'hi venen «productes i serveis de dubtosa procedència». Per tot plegat, els veïns han reclamat a la Paeria i al Govern de la Generalitat que facin complir la Llei en aquesta zona del Centre Històric i lamenten que l'activitat «descontrolada» provoca que al final de la jornada quedi la via pública plena de deixalles.
Intervenen una residència a Lleida
Els departaments de Salut i Treball, Afers Socials i Famílies han declarat aquest dijous la intervenció d'una residència a la demarcació de Lleida. Concretament, es tracta del centre residencial La Teva Llar de Lleida, a la capital del Segrià, després que diversos informes fessin aquesta recomanació atesa la situació epidemiològica i assistencial d’aquest equipament. Així mateix, una situació similar s'ha viscut a la residència Templis Atlantis de Cubelles, a Barcelona, i també s'ha decidit intervenir-la. En aquest cas, a partir d’ara assumirà provisionalment la direcció i gestió del centre STS Gestió de Serveis Sociosanitaris, SL; mentre que en el cas del centre de Lleida s’ha designat a l’entitat Sant Joan de Déu Terres de Lleida. Així mateix, des de Salut es vetllarà perquè l’activitat assistencial es presti amb les degudes garanties i s’adoptin les mesures d’intervenció establertes. Les noves entitats que n’assumeixen la gestió es faran càrrec de la dotació dels centres amb personal propi i els treballadors que ja disposen les dues residències quedaran sota la seva direcció.
En el cas del centre residencial La Teva Llar de Lleida, 30 dels 31 residents que hi viuen han estat positius, així com la meitat dels treballadors i treballadores.