Lleida
accident d'autobús a LleidaAutocars GamónferitsHospital Arnau de VilanovaMossos d'EsquadraRambla Ferransem

La conductora de l’autobús accidentat a Lleida feia poc que treballava

Hi ha nou persones en estat menys greu i 31 lleus

Comparteix

autobús
Imatge de l'estat de l'autobús / LleidaDiari.cat

L’accident d’autobús a Lleida d’aquest dimecres al matí ha deixat un balanç de 44 persones ferides, quatre de les quals en estat crític. Tot després que el vehicle impactés contra la façana de la Diputació de Lleida a la Rambla Ferran. La conductora del vehicle feia poc temps que s’havia incorporat a l’empresa Autocars Gamón i anava acompanyada d’un instructor. Segons les primeres informacions, seria un conductor veterà que és un dels ferits més greus.

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha confirmat que la conductora estava en període d’adaptació i que el professional que l’acompanyava ha patit lesions de gran consideració. Finalment, ha estat intervingut quirúrgicament a l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova.

La línia entre Lleida i la Granja d’Escarp

L’autobús cobria la línia entre Lleida i la Granja d’Escarp i havia sortit feia uns deu minuts de l’estació d’autobusos. Per causes que encara s’investiguen, va perdre el control i va impactar lateralment contra l’edifici. Tots els afectats són passatgers del vehicle i no hi ha hagut cap vianant ferit. Entre els viatgers hi havia usuaris amb destinació a Soses, Aitona, Seròs i la Granja d’Escarp.

Segons diverses fonts, alguns passatgers haurien explicat als serveis d’emergència que la conductora feia pocs dies que realitzava aquest recorregut i que, en alguna ocasió, havia estat advertida per excés de velocitat. Aquest extrem forma part de la investigació oberta pels Mossos d’Esquadra i la policia local, que encara no han determinat les causes del sinistre.

Un ampli dispositiu per atendre els ferits

El SEM ha desplegat un ampli dispositiu amb 11 unitats, un helicòpter medicalitzat i un equip de psicòlegs, que han habilitat una àrea sanitària per fer el triatge i estabilitzar els ferits abans del trasllat a l’Arnau i al CUAP Prat de la Riba. També es va activar el pla Procicat i els Bombers de la Generalitat van mobilitzar una trentena d’efectius.

Larrosa ha qualificat el succés com «l’accident més greu que ha tingut lloc a Lleida«. També ha destacat que les conseqüències podrien haver estat encara més greus si el sinistre s’hagués produït més tard, quan la Rambla Ferran registra una afluència molt superior de vehicles i vianants. La investigació continua oberta per aclarir les circumstàncies exactes del xoc.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

69 persones han mort a les carreteres el primer semestre de l’any
Oriol Yuguero, nou gerent de l’Hospital Arnau de Vilanova de Lleida

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar