El confinament dels espanyols del vaixell amb brot d’hantavirus hauran de confinar-se obligatòriament. Ja és oficial. Una jutgessa ha ratificat l’obligació que els passatgers espanyols afectats pel brot d’hantavirus facin quarantena en arribar a Espanya. La mesura preveu el trasllat dels afectats a l’Hospital Gómez Ulla de Madrid, on hauran de romandre aïllats durant set dies.
En aquest sentit, la magistrada considera que el confinament és una actuació adequada, necessària i idònia per evitar la propagació del virus. Segons la resolució, es tracta d’un risc “greu, imminent i extraordinari” per a la salut pública. En aquest sentit, defensa que l’interès general ha de prevaldre per sobre de qualsevol oposició individual.
Quarantena sense excepcions
La resolució estableix que totes les persones afectades pel brot han de sotmetre’s a aquest aïllament. Durant aquest període, estaran en habitacions individuals i sense visites.
A més, se’ls practicaran proves diagnòstiques en arribar i al cap d’una setmana.
Resposta urgent de les autoritats
La decisió judicial arriba després de la petició del govern espanyol per validar les mesures sanitàries adoptades. El jutjat ha resolt el cas per la via urgent davant la situació de risc.
Els informes d’organismes internacionals han avalat la necessitat d’actuar amb rapidesa per contenir el brot.
Control del brot
Els afectats provenen d’un vaixell amb origen a l’Argentina. Les autoritats han identificat com a contactes totes les persones que hi han estat o han tingut relació amb casos confirmats.
L’objectiu és evitar la transmissió del virus i garantir la protecció de la salut pública.










