Els consells de l’OCU per evitar pagar de més durant el Black Friday

Comparteix

A tres setmanes del Black Friday, que enguany cau el 29 de novembre, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) aconsella començar a recollir preus d’aquells productes en els quals estiguem interessats. És la millor manera d’assegurar-se que el preu que finalment s’ofereixi estarà de veritat rebaixat, encara que rares vegades és el preu més baix dels últims 30 dies, tal com exigeix la normativa.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!




En contra del que podria pensar-se, l’estudi d’OCU sobre l’evolució de més de 18.000 preus en 63 conegudes webs de productes d’electrònica i electrodomèstics, va revelar que durant el Black Friday de 2023 a penes un 14% dels productes van baixar de preu, enfront d’un 36% que ho havien incrementat. La majoria dels productes en promoció en realitat mantenen el seu preu, encara que s’anunciïn sota el paraigua d’ofertes de Black Friday.

Aquesta mala pràctica és possible pel reiterat incompliment de l’actual normativa de comerç. En concret de l’article 20.1 de la Llei 7/1996 d’Ordenació del Comerç Minorista, recentment modificada per a adaptar-la a l’última Directiva Europea, que estableix que «Sempre que s’ofereixin articles amb reducció de preu, haurà de figurar amb claredat el preu anterior al costat del preu reduït (…). S’entendrà per preu anterior el menor que hagués estat aplicat en els trenta dies precedents». És més, l’estudi també va revelar que molt pocs dels més de 18.000 preus recollits el 20 de novembre de l’any passat eren inferiors al mínim aconseguit en els 30 dies anteriors.

OCU denuncia al Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 que els comerços en línia analitzats calculen el descompte sobre la base del preu anterior que més els convingui (que podria ser fins i tot el preu recomanat, que a més rares vegades es va aplicar), no el més barat en els últims 30 dies, incomplint així la normativa vigent. L’Organització urgeix a prendre mitjanes que acabin amb aquesta pràctica enganyosa i, arribat el cas, sancioni exemplarment als comerços afectats.

La veritat és que els consumidors desconfien cada vegada més de les ofertes del Black Friday. Un 67% dels enquestats l’any passat per OCU assenyalava que algunes botigues solen augmentar els preus algunes setmanes abans del Black Friday perquè, en aplicar un descompte, els preus dels productes es mantinguin pràcticament iguals. I un 38% considerava que, encara que hi ha alguns descomptes durant el Black Friday, la majoria dels preus són iguals o fins i tot més cars que en períodes no promocionals. Així i tot, el 71% dels enquestats creu que val la pena comprar en Black Friday pels descomptes que es poden aconseguir.

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.
Societat

Els consells de l’OCU per evitar pagar de més durant el Black Friday

Comparteix

A tres setmanes del Black Friday, que enguany cau el 29 de novembre, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) aconsella començar a recollir preus d’aquells productes en els quals estiguem interessats. És la millor manera d’assegurar-se que el preu que finalment s’ofereixi estarà de veritat rebaixat, encara que rares vegades és el preu més baix dels últims 30 dies, tal com exigeix la normativa.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!




En contra del que podria pensar-se, l’estudi d’OCU sobre l’evolució de més de 18.000 preus en 63 conegudes webs de productes d’electrònica i electrodomèstics, va revelar que durant el Black Friday de 2023 a penes un 14% dels productes van baixar de preu, enfront d’un 36% que ho havien incrementat. La majoria dels productes en promoció en realitat mantenen el seu preu, encara que s’anunciïn sota el paraigua d’ofertes de Black Friday.

Aquesta mala pràctica és possible pel reiterat incompliment de l’actual normativa de comerç. En concret de l’article 20.1 de la Llei 7/1996 d’Ordenació del Comerç Minorista, recentment modificada per a adaptar-la a l’última Directiva Europea, que estableix que «Sempre que s’ofereixin articles amb reducció de preu, haurà de figurar amb claredat el preu anterior al costat del preu reduït (…). S’entendrà per preu anterior el menor que hagués estat aplicat en els trenta dies precedents». És més, l’estudi també va revelar que molt pocs dels més de 18.000 preus recollits el 20 de novembre de l’any passat eren inferiors al mínim aconseguit en els 30 dies anteriors.

OCU denuncia al Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 que els comerços en línia analitzats calculen el descompte sobre la base del preu anterior que més els convingui (que podria ser fins i tot el preu recomanat, que a més rares vegades es va aplicar), no el més barat en els últims 30 dies, incomplint així la normativa vigent. L’Organització urgeix a prendre mitjanes que acabin amb aquesta pràctica enganyosa i, arribat el cas, sancioni exemplarment als comerços afectats.

La veritat és que els consumidors desconfien cada vegada més de les ofertes del Black Friday. Un 67% dels enquestats l’any passat per OCU assenyalava que algunes botigues solen augmentar els preus algunes setmanes abans del Black Friday perquè, en aplicar un descompte, els preus dels productes es mantinguin pràcticament iguals. I un 38% considerava que, encara que hi ha alguns descomptes durant el Black Friday, la majoria dels preus són iguals o fins i tot més cars que en períodes no promocionals. Així i tot, el 71% dels enquestats creu que val la pena comprar en Black Friday pels descomptes que es poden aconseguir.

La situació es cronifica: Les infermeres catalanes no passen pel seu millor moment
Torneig de pàdel solidari en benefici dels damnificats per la dana

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.