L’Ajuntament de Corbins va iniciar el passat divendres el procés de licitació per a diverses actuacions destinades a millorar l’eficiència energètica i reduir les emissions de CO2. El pressupost total de l’obra és de 641.979,63€ i comptaran amb el suport de les subvencions europees DUS5000, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) finançat amb fons del Mecanisme de Recuperació i Resiliència de la Unió Europea – Next Generation EU.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
La subvenció atorgada ascendeix a més de 470.000€, cobrint el 85% del cost total, incloent-hi l’IVA, i l’ajuntament assumirà la part restant del finançament. L’alcalde de Corbins, Jordi Verdú, ha destacat la importància d’aquesta subvenció com un pas endavant en matèria de sostenibilitat i reducció dels costos energètics de l’administració local. «Des del municipalisme hem de donar exemple i ser el punt de partida perquè tots els edificis públics, més aviat que tard, puguin autogenerar la seva energia i ser el màxim d’eficients, de la mateixa manera que som curosos amb el control de la despesa, per exemple», va afegir Verdú.
D’altra banda, l’Ajuntament de Corbins ha adjudicat a l’empresa balaguerina Techaus Construcción Eficiente les obres de rehabilitació integral de l’edifici de ‘La Creu’, que anteriorment allotjava les oficines de l’ajuntament, l’habitatge del algutzil, la biblioteca i la ràdio municipal i que, actualment, és utilitzada per diverses associacions locals. Aquest projecte de rehabilitació es farà possible gràcies a la subvenció del ‘Programa d’impuls a la Rehabilitació d’edificis públics’ (PIREP), amb fons europeus que ascendeixen a 506.243€.
El projecte ‘Mesures per a la reducció del cost energètic i les emissions de CO2 al municipi de Corbins’ també contempla la rehabilitació energètica de l’envolvent de l’ajuntament i l’Escola de Corbins (incloent-hi aïllaments, finestres i portes), la instal·lació d’una planta Solar Fotovoltaica de 30 kW al consistori per abastir els edificis públics i l’adquisició d’un vehicle elèctric amb la instal·lació del corresponent punt de recàrrega.
El termini per presentar les ofertes finalitza el pròxim 28 de febrer i tots els detalls de la convocatòria es poden consultar aquí.







