Societat
Banc de Sang i TeixitscampanyaCatalunyadonació de sangdonantsjovesplasmarelleu generacionalSalut

Ajuda: el Banc de Sang fa una crida per captar nous donants joves

Coincidint amb el 14J, l’organisme alerta de la necessitat de relleu generacional i impulsa també la donació de plasma

Comparteix

sang
Imatge d'una persona donant de sang / LleidaDiari.cat

El Banc de Sang i Teixits ha fet una nova crida per incrementar el nombre de nous donants a Catalunya i garantir el relleu generacional del sistema de donació de sang. L’organisme vol superar l’11% de persones donants i ha aprofitat la proximitat del Dia Mundial de les Persones Donants de Sang. Se celebra el 14 de juny i serveix per reforçar el missatge de solidaritat i continuïtat.

Entre gener i maig de 2026 s’han registrat 13.955 nous donants. Una xifra superior a la del mateix període de 2025, quan se’n van comptabilitzar 12.580. Destaca especialment la participació dels joves: gairebé el 46% dels nous donants tenen entre 18 i 25 anys. Fet que l’entitat considera clau per assegurar el futur del sistema.

És necessari incorporar donants de manera estable

El Banc de Sang i Teixits insisteix que és necessari incorporar donants de manera estable per compensar aquelles persones que deixen de donar per motius d’edat, salut o altres circumstàncies. En aquest sentit, es fa una crida a la continuïtat i no només a les donacions puntuals.

Paral·lelament, l’entitat reforça la importància d’alternar la donació de sang amb la donació de plasma, un component essencial per a tractaments de persones amb malalties del sistema immunitari. El centre recorda que el plasma és clau per a pacients que necessiten medicació de per vida i que Catalunya treballa per assolir l’autosuficiència, seguint l’exemple d’altres països europeus.

El 14 de juny s’organitzarà un espectacle de 150 drons al cel de Barcelona

Com a part de la campanya de sensibilització, el 14 de juny s’organitzarà un espectacle de 150 drons al cel de Barcelona des del Fòrum. Els dispositius formaran missatges com “quan dones sang, dones vida” i la paraula “gràcies”, en un homenatge visual als donants. A més, el 16 de juny se celebrarà l’acte institucional al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, amb l’homenatge a les associacions de donants de sang de Barcelona i Girona. L’esdeveniment també inclourà una exposició de cartells històrics en col·laboració amb la Creu Roja Catalunya.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

La iniciativa que vol canviar la manera com els joves es veuen a si mateixos
Pirotècnia Sant Joan: les vendes creixen i arriben als 20 milions d’euros

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar