La Biblioteca de Cappont dedica una mostra a l'humorista Joan Capri

A 'Per morir-se de riure: l'humor en la llengua' s'exposen els vinils dels seus monòlegs
Un dels expositors
Un dels expositors | UdL

'Capri. Per morir-se de riure: l'humor en la llengua', és el títol de l'exposició que la Biblioteca de Cappont, en col·laboració amb Edicions i Publicacions de la UdL, dedica a un dels homes que més han fet riure Catalunya, Joan Camprubí Alemany (Barcelona 1917-2000), conegut com a Joan Capri. Amb motiu de la presentació, dilluns 25 de febrer, del llibre amb el mateix títol que Teresa Serés (professora del Grau en comunicació i periodisme audiovisuals de la UdL), ha dedicat a aquest humorista barceloní, s'obre aquesta mostra que es podrà visitar fins al 30 d'abril.

 

L'exposició s'ha bastit a partir d'un discurs al voltant dels monòlegs d'en Capri i l'humor a la llengua. Inclou una trentena de llibres sobre humor gràfic, el sentit de l'humor, l'humor en la literatura; portades de revistes satíriques de la segona república i de la monarquia d'Alfons XIII (El bé negre, L'Esquella de la Torratxa, La Campana de Gràcia, Politocràcia); exemplars de les lleidatanes L'Òstia, Lo senyor Taset, Mortalla, etc. del Fons Romà Sòl-Carme Torres de la UdL; així com retalls de premsa, llibres dedicats a Joan Capri i imatges de l'humorista.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

La mostra es completa amb una quarantena de vinils dels seus monòlegs, enregistrats entre 1961 i 1977, que s'acompanyen amb extractes en paper dels més coneguts. Tot i que Joan Capri va fer teatre i televisió -una de les seves actuacions de més èxit a la pantalla petita va ser El doctor Caparrós-, el record més viu que moltes generacions en tenen prové dels discos de monòlegs. Amb una ironia amable però incisiva, Capri, va aconseguir caricaturitzar el català urbà mitjà de la dècada dels seixanta i setanta.

 

Una exposició sobre cicatrius a l'Arnau de Vilanova de Lleida

La sala d'exposicions de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova ha acollit en els darres dies una mostra fotogràfica que porta per títol 'Wabi-Sabi' i que gira entorn de les cicatrius al cos humà, sota el lema 'La bellesa de la imperfecció'. La seva autora és la fotògrafa Sara Caelles, que és també una de les dones fotografiades en el projecte.

 

Caelles va ser diagnosticada d'una cardiopatia congènita en néixer i va ser intervinguda quirúrgicament per primer cop quan només tenia set mesos. La seva lluita constant es plasma en aquesta exposició, que esdevé un projecte no només fotogràfic sinó també psicològic, on l'autora reflexiona sobre la manera que tenim de viure i d'apreciar la vida, el temps i la bellesa. 'Wabi-Sabi' es basa en un concepte japonès (i al mateix temps n'agafa el nom) que defensa la bellesa de la imperfecció, tot convidant l'espectador a acceptar l'inevitable cicle de la vida i a trobar la bellesa en cada arruga, en cada cicatriu. 

 



Comentaris

envia el comentari