Catalunya Diari

La Mostra clou la 20a edició guardonant 'Tlatelolco, verano del 68' com a millor pel·lícula

La Mostra clou la 20a edició guardonant 'Tlatelolco, verano del 68' com a millor pel·lícula| Redacció - Fotografia: Mostra de Cinema Llatinoamericà de Catalunya

 



En la secció de llargmetratges, el Jurat de la Secció Oficial de Llargmetratges, integrat per Rosa Vergés (presidenta), Horacio Altuna, Lola Mayo, Oscar Fernández Orengo i Yolanda Viñals, ha decidit atorgar els premis:
 
-Premi Radio Exterior de España: "María y el Araña" de María Victoria Menis (Argentina)
 
-Premi Casa Amèrica Catalunya al Millor Guió: Adrián Garelik, per "Vino para robar" (Argentina)
 
-Premi al Millor Actor: Néstor Guzzini per "Tanta Agua"(Uruguai, Mèxic, Països Baixos, Alemanya)
 
-Premi a la Millor Actriu: Leandra Leal per "O lobo atrás da porta"(Brasil)
 
-Premi Òpera Prima: "Esclavo de Dios" de Joel Novoa (Veneçuela, Argentina, Uruguai)
 
-Premi Obra Social "la Caixa" al Millor Director: Fernando Coimbra per "O lobo atrás da porta"(Brasil)
 
Pel que fa als premis del públic "Esclavo de Dios" de Joel Novoa (Veneçuela, Argentina, Uruguai) ha estat la més ben valorada, seguida de les guardonades "Tlatelolco, verano del 68" i "Vino para robar".
 
En la recuperada secció de documentals, el Jurat de la Secció Oficial, integrat per Gloria Jové (presidenta) Ramona Ribes i Xavier Carrera, ha decidit atorgar els següents premis:
 
Premio al Millor Documental: "La eterna noche de las doce lunas" de Priscila Padilla (Colòmbia), per abordar el com conviure i fer perdurar les tradicions culturals en el temps d'ara. Mostra un ritual de transició entre la infància i l'adultesa d'una manera molt local, però que per la seva forma i força estètica i ètica permet connectar amb tot el que és humà.
 
També ha rebut una menció d’honor: "Leonora Carrington. El juego surrealista" de Javier Martín Domínguez (Mèxic, Espanya) per donar visibilitat a una de les dones més rellevants en l'esfera cultural internacional del segle XX. Mostra el seu esdevenir des del creatiu i quotidià com a artista, dona i mare, la seva gran passió.
 
En aquesta categoria, els premis del públic ha estat per al film de Priscila Padilla; "Víctor Jara Nº 2547" de Elvira Díaz (França, Xile); i "El gran simulador" de Néstor Frenkel (Argentina).
 
En l’apartat de curtmetratges, el Jurat de la Secció Oficial de Curtmetratges, integrat per Josep Rosell (president) Antonio Romero, Maria Barbal, Marta Romero i Sonia Alins, ha atorgat el premi al Millor Curtmetratge a "Aquel no era yo" de Esteban Crespo (Espanya). En aquest cas, el jurat ha valorat la denúncia de la utilització dels nens en la guerra i la pressió a la qual estan sotmeses professions que es desenvolupen en un conflicte, com periodistes o metges. També ha valorat l'actualitat, el nivell de la producció i la capacitat, en aquests temps difícils, per aconseguir un notable pressupost. Hi ha hagut una menció d’honoer per a "Padre" de Santiago "Bou" Grasso (Argentina) pels seus valors poètics, estètics, la relació entre la història i la posada en escena, la capacitat simbòlica del relat i els seus valors cinematogràfics.
 
Dissabte es projectaran quatre de les pel·lícules guanyadores en aquest mateix espai, a les 16.00, a les 18.00, a les 20.00 i a les 22.00 hores.


Comentaris

envia el comentari