La seu del Bisbat de Lleida, el Palau Episcopal, ha acollit aquest dimecres la presentació del Cartell del programa d'actes de la Setmana Santa 2019 a Lleida que aquest any il·lustra el fotògraf lleidatà Santi Iglesias.
La foto que il·lustra el programa de Setmana Santa és en paraules del seu autor, Santi Iglesias, un «cartell icònic on volia que sortís Lleida i una imatge símbol de la Setmana Santa, que és el Crist. El meu desig era fer un cartell modern i que representés alhora la Setmana Santa i Lleida».
A la presentació hi ha assistit l'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, el Bisbe de Lleida, Mons. Salvador Giménez, el director del secretariat de Congregacions del Bisbat de Lleida, José Manuel Gómez, el prior de la Congregació dels Dolors, Fernando Gracia, el prior de la Congregació de la Sang, Jesús Rodríguez, la tinent d'alcalde Montse Parra i el diputat de la Diputació de Lleida, Paco Cerdà.
L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha explicat que amb el programa unificat dels actes de Setmana Santa que fa uns anys que s'edita «estem divulgant propostes de caràcter religiós i cultural que fan que Lleida sigui més capital» i ha agraït especialment les confraries i entitats «la tasca que fan perquè Lleida vibri durant aquests dies de reflexió i descoberta de valors». El Bisbe de Lleida, Mons. Salvador Giménez, que ha presidit la presentació del cartell, del qual n'ha destacat permet identificar Lleida, amb el campanar de la Seu Vella de fons, juntament amb la imatge de Crist a la creu.
El programa unificat dels actes de la Setmana Santa a Lleida inclou les processons, actes litúrgics, xerrades, escenificacions i activitats culturals vinculades a la celebració de la Setmana Santa. Una de les novetats d'aquest any és el canvi en el recorregut de la Processó del Sant Enterrament de Divendres Sant, que organitza la congregació de la Puríssima Sang. S'ha recuperat un antic recorregut, que passava per davant de la Catedral, i tots els passos sortiran de l'avinguda de Blondel. Amb el nou recorregut en arribar a l'avinguda de Catalunya el recorregut es farà per Blondel, Vila de Foix i Sant Antoni, fins a l'església de la Sang.
Dissabte, 30 de març
Diumenge de Quaresma
- 18.30 hores. A l'església de Sant Llorenç
Divendres, 5 d'abril
Diumenge 7 d'abril
Del 8 al 13 d'abril
Del 12 d'abril al 22 d'abril
Diumenge 14 d'abril
Diumenge de Rams
Sortida dels Armats
Oratori dels Dolors
Del 15 d'abril al 21 d'abril
Dimarts 16 d'abril
Dimecres 17 d'abril
Dijous 18 d'abril Dijous Sant
Divendres 19 d'abril Divendres Sant
Dissabte 20 d'abril - Dissabte Sant
Diumenge 21 d'abril - Diumenge de Pasqua
Més notícies: