Catalunya Diari

Supermercats, restaurants i forns venen 8 tones de caragols amb els Pacs Família Aplec

La Fecoll, satisfeta per la bona resposta de collistes i lleidatans per viure la festa a casa

Imatge d'alguns aplequistes a un supermercat
Supermercats, restaurants i forns venen vuit tones de caragols amb 8.150 Pacs Família Aplec | LleidaDiari.cat

La Federació de Colles de l'Aplec del Caragol de Lleida (Fecoll) valora de manera molt positiva la venda i distribució de les 8 tones de caragols d'uns 8.150 Pacs Família Aplec en la seva versió de supermercat, restaurant o forn. Els supermercats Esclat- Bon Preu i Plusfresc va iniciar la venda d'aquestes promocions d'un quilo de caragols, ampolla de vi Abadia Raimat i sis cerveses San Miguel el dissabte, dia 8 de maig.

La setmana següent, es van afegir una vintena de restaurants a la campanya garantint dues racions de caragols, vi i cervesa a un preu tancat. I els forners també es van sumar a la iniciativa oferint una Coca de recapte, caragols de nata i pa de pagès. Finalitzada la promoció aquest cap de setmana del diumenge, dia 31 de maig, els supermercats han comptabilitzat uns 7.650 lots de producte (30.600 racions de caragols), els restaurants unes 350 comandes (que representen 700 racions de caragols) i els forners 150 degustacions més de coca de recapte i caragols dolços farcits de nata. A més a més, els restaurants participants han servit altres 1.000 degustacions de caragols a banda dels mencionats pacs.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Mantenir viu l'esperit de germanor de la festa des de casa

Ferran Perdrix, president de la Fecoll, explica que «una vegada ajornat l'Aplec del Caragol a l'octubre, la intenció era celebrar igualment el mes de maig convidant als collistes i lleidatans, en general, a mantenir viu l'esperit de germanor de la festa des de casa. Així mateix, en una situació econòmica tan complicada, era obligat donar suport a les marques patrocinadores i col·laboradores de l'Aplec, així com a la restauració local, amb alguna promoció que mitigués la davallada de vendes».

Els restaurants participants han estat Aggio, Arrosseria Antoni Rubies (Artesa de Lleida), Astoria, Blasi, Caravista, De Tapas, De la Rosa, El Celler del Roser, En Família, Gaudium, julian, La Cuina de Martín, La Dolceta, L'Espurna, La Masia, Maite's Healthy Food and Cofee, El Mirador dels Camps Elisis, Petit Català, TK, i Tòfol. Pel que fa als forns han estat els habituals proveïdors de la Central de compres de la festa lleidatana: Bon Blat, Llaràs i M Serra.

Des que es va iniciar la crisi sanitària, les colles de l'Aplec han estat proactives amb iniciatives diverses com la campanya de conscienciació #aplequistaAcasa, la recaptació de fons per a la compra de material sanitari #salutXlleida o la difusió dels productes de les empreses col·laboradores que han optat per la venda a online.


Comentaris

envia el comentari