Catalunya Diari

Torrons i Mel Alemany presenta ‘El llibre de la mel’

Forma part de les accions de la marca del Montsec per ‘pol·linitzar’ l’opinió pública sobre la necessitat de la supervivència de les abelles per garantir la vida
Imatge de la presentació | LleidaDiari.cat

L'empresa familiar d'Os de BalaguerTorrons i Mel Alemany va presentar dijous ''El llibre de la Mel. Apicultura popular i plantes mel·líferes. Abelles per viure', d'Edicions Morera, escrit per l'arxiver dels caputxins i reconegut estudiós de la cultura popular, Fra Valentí Serra de Manresa.

 

El Centre de Cultura Popular La Violeta de Barcelona va acollir la presentació que va comptar amb la presència de la historiadora Maria Àngels Pérez Samper i el popular personatge radiofònic 'Senyor Marcel·lí Virgili'. L'acte també va comptar amb la participació del gerent de Torrons i Mel Alemany, Ferran Alemany.

 

 

La marca ha impulsat aquest llibre en el marc del seu projecte 'l'Univers Alemany. Art, Cultura i Humanitat'

La marca ha impulsat aquest llibre en el marc del seu projecte 'l'Univers Alemany. Art, Cultura i Humanitat', que vincula el vessant social de l'empresa a una tasca de pol·linització de l'opinió pública per engegar un debat sobre la convivència entre els humans i les abelles i la necessitat de la supervivència d'aquestes per garantir la vida al planeta. El 'Llibre de la Mel. Apicultura popular i plantes mel·líferes. Abelles per viure' és una obra que es planteja com una reivindicació a favor de la sensibilització de la protecció de les abelles. Una obra que valora aquests petits insectes, tant per la important tasca que realitzen, com per les múltiples propietats i aplicacions de l'aliment que elaboren: la mel.

 

L'abella de la mel és un dels éssers vius més necessaris per a garantir la vida a la Terra, ja que s'encarrega de la pol·linització de més d'una tercera part dels aliments que consumim. Per això cal protegir-la de les amenaces que en l'actualitat representen factors com la contaminació, els pesticides i les espècies invasores, que estan provocant la seva disminució accelerada. En el marc del seu projecte L'Univers Alemany la marca va col·laborar l'any passat a l'exposició 'Beehave' de la Fundació Joan Miró, així com a la instal·lació 'Beews' de l'artista Luis Bisbe, aportant 300 quilos de mel per fer una escultura a la plaça de les Glòries de Barcelona.

 

Els tres pilars de l'empresa

Els conceptes 'Art, cultura, humanitat' són els tres pilars de l'empresa, sempre tenint com a base la seva fixació al territori del Montsec.

  

  

Art

  

  

Cultura

  

  

Humanitat

 

Es tracta del setè títol de la Col·lecció l'Ermità on Fra Valentí Serra ens apropa al món de les abelles i la mel alhora que ens presenta algunes de les pràctiques apícoles més tradicionals de la Catalunya rural i conventual. També ens parla de l'empremta cultural que l'apicultura ha deixat a la nostra societat a través de topònims, llinatges, símbols i expressions populars. Seguint la línia pròpia de la Col·lecció l'Ermità, 'El llibre de la mel' presenta una acurada selecció d'il·lustracions així com nombroses dites i refranys.

 



Comentaris

envia el comentari