Agenda

Curtàneu celebra 10 anys amb més cinema, tallers i activitats a les Valls d’Àneu

La Mostra Internacional de Curtmetratges oferirà del 1 al 9 de novembre una autèntica marató de cinema amb 63 curts i la presència de Judit Colell

Comparteix

Curtàneu 2025 Valls d’Àneu Mostra Internacional de Curtmetratges. / Diputació de Lleida
Curtàneu 2025 Valls d’Àneu Mostra Internacional de Curtmetratges. / Diputació de Lleida

La 10a edició del Curtàneu, la Mostra Internacional de Curtmetratges a les Valls d’Àneu, se celebrarà de l’1 al 9 de novembre. Enguany, la mostra commemora el seu desè aniversari amb 63 curtmetratges, tallers per a totes les edats i una programació ampliada a nous espais del Pallars Sobirà.

A més, per primera vegada, hi haurà una gala especial el dissabte 8 de novembre, amb la presència de l’ambaixadora d’enguany i presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català, Judit Colell.

Cinema per a tots els públics

El Curtàneu 2025 projectarà 63 curtmetratges de ficció, animació i documental. Entre ells, 9 produccions lleidatanes o rodades a les Terres de Ponent. Segons els organitzadors, aquesta edició vol “oferir una experiència cinematogràfica completa i accessible per a tots els públics”.

A més, el festival incorpora noves sessions temàtiques dedicades al cinema esportiu, mediambiental, familiar i als Premis FOC d’Òmnium Cultural, centrats en el cinema català i en català.

D’altra banda, també hi haurà projeccions escolars i sessions per a la gent gran, amb l’objectiu d’apropar el cinema a tota la comunitat.

Més dies, més pobles i més activitats

Enguany, Curtàneu dobla el nombre de dies de projecció i amplia les localitzacions. A més d’Esterri d’Àneu, Espot, Escaló, Isil, València d’Àneu i Son, s’hi afegeix el nou espai de Sorpe (Alt Àneu).

Segons Gemma Tizón, presidenta de l’associació Curtàneu, “aquesta ampliació permet crear una autèntica marató de cinema i fer arribar el festival a tots els racons de les Valls d’Àneu”.

Per la seva part, Estefania Rufach, vicepresidenta de l’IEI, ha destacat que “més enllà de gaudir dels curtmetratges, el festival implica activament la població en la seva creació”. Per això, s’organitzen tallers i activitats a escoles, instituts i residències.

Novetats de la 10a edició

Una de les grans novetats d’enguany és la sessió ilerdenca, dedicada a cineastes lleidatans. També es projectarà el curtmetratge “Els nens perduts”, elaborat pels alumnes de l’escola La Closa d’Esterri d’Àneu dins del programa Fem un Curt.

A més, la sessió mediambiental es farà al MónNatura Pirineus, i acabarà amb un debat obert amb els cineastes. D’altra banda, el Centre d’Interpretació de la Vila Closa d’Escaló acollirà la sessió inaugural, amb una retrospectiva dels millors curts de les darreres edicions.

Una dècada d’èxit cinematogràfic

En només deu anys, Curtàneu s’ha consolidat com un dels festivals de curtmetratges més rellevants del Pirineu. Tal com afirma Ramón Alaró, director tècnic del festival, “Curtàneu és un espai de trobada entre cineastes i públic, un punt de connexió entre la cultura local i el cinema internacional”.

L’any passat, la mostra va reunir més de 1.100 espectadors, i enguany l’organització espera superar aquesta xifra. A més, el festival manté la seva aposta per la formació audiovisual i la difusió del talent emergent.

Espais i projeccions destacades

  • Ecomuseu de les Valls d’Àneu: projecció dels Premis FOC d’Òmnium Cultural

  • Poliesportiu d’Esterri d’Àneu: sessió familiar i cloenda

  • MónNatura Pirineus (Planes de Son): sessió mediambiental amb debat

  • Vila Closa d’Escaló: sessió inaugural retrospectiva

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

La sal pren el protagonisme a les Avellanes i Santa Linya
Riba-roja d’Ebre celebra la VIII Festa de l’Oli de Ginebre

Últimes Noticies

També et pot interessar