Lleida
ajuntament de lleidadelictesLLEIDAperia de lleida

Lleida recula en criminalitat i tanca l’any amb més de 2.100 detencions

Es redueixen els robatoris amb força a domicilis i establiments, els robatoris a l’interior de vehicles i els delictes contra la llibertat sexual

Comparteix

L'alcalde Larrosa, amb l'inspector Ribelles dels Mossos i l'intendent Mallada, de la Urbana, ha presentat les dades del balanç policial. / Ajuntament de Lleida
L'alcalde Larrosa, amb l'inspector Ribelles dels Mossos i l'intendent Mallada, de la Urbana, ha presentat les dades del balanç policial. / Ajuntament de Lleida

La ciutat va registrar un descens del 5,5% dels fets delictius l’any passat. Alhora, va créixer l’eficàcia policial. Les detencions van arribar a un rècord, amb 2.104 arrestos, un 4,7% més. Les dades s’han presentat a la reunió de la Junta Local de Seguretat a la Paeria.

L’alcalde, Fèlix Larrosa, ha remarcat que l’índex de criminalitat ha baixat fins a nivells del 2015. Segons ha explicat, es manté per sota del de la resta de capitals catalanes. També ha assegurat que la tendència es manté en aquest inici del 2026.

Baixen robatoris i delictes sexuals

Entre els indicadors destacats, hi ha la reducció dels delictes contra la llibertat sexual. També cauen amb força els robatoris amb força a domicilis i establiments. A més, disminueixen els robatoris a l’interior de vehicles.

L’inspector cap de l’ABP, Xavier Ribelles, ha situat el total anual en 10.924 fets. És una xifra similar a la del 2021 i 2022. Tot i això, ha remarcat que la població ha crescut i que el descens és rellevant.

Multireincidència i robatoris amb violència

Larrosa també ha posat el focus en la multireincidència. Ha explicat que 80 persones han estat detingudes més de tres vegades el 2025. Una, fins i tot, ha estat detinguda en 15 ocasions.

D’altra banda, els delictes contra les persones pugen lleugerament. També creixen els robatoris amb violència o intimidació a l’espai públic. Per això, els Mossos han reforçat el grup de delinqüència urbana.

Més sancions per incivisme

En paral·lel, augmenten les infraccions administratives. La Paeria vincula aquesta evolució a l’activitat policial i a dispositius específics. A més, Larrosa ha destacat l’increment de sancions per incivisme.

Nous òrgans i més tecnologia

L’alcalde ha anunciat la posada en marxa del Comitè Especial de Seguretat Ciutadana. Ha de servir per analitzar informació i millorar la resposta. També ha avançat la creació del Grup d’Atenció a la Víctima dins la Guàrdia Urbana.

Finalment, la Paeria preveu noves millores tecnològiques i més càmeres de videovigilància. Ara n’hi ha 252 i l’objectiu és arribar a 350.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Atenció conductors: obres d’urgència a tres carreteres clau de Lleida
Promenade Lleida: ja hi ha data prevista per obrir

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar