Els Agents Rurals han obert diligències contra una persona que agents del Grup Especial de Verins i Antifurtivisme (GEVA) van interceptar ‘in fraganti’ disparant dos trets per sacrificar un porc senglar femella d’uns 60 quilograms que es trobava atrapat en un llaç de sirga metàl·lica, un mètode de caça prohibit i no selectiu. Els fets denunciats, que s’han traslladat als jutjats de Lleida, poden constituir un delicte contra la fauna tipificat al Codi Penal per caçar espècies no protegides contravenint la normativa reguladora i amb la utilització d’arma de foc. També se l’ha denunciat per un possible delicte per utilització de mitjans no selectius (llaços) legalment no autoritzats.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Aquesta pràctica es va dur a terme dins un espai natural protegit com és el Parc Natural de l’Alt Pirineu i també de la Reserva Nacional de Caça de l’Alt Pallars. A més, es tracta del marge esquerre aigües avall del riu la Noguera de Cardós, en la qual està permesa l’activitat de pesca i està considerada zona de seguretat per la normativa de caça vigent. L’espai en qüestió està inclòs dins de la zona on hi ha detectada presència permanent d’ós bru (Ursos arctos), espècie considerada en perill d’extinció. L’ús dels mitjans no selectius pot suposar un perill per espècies com aquesta. Des de l’Administració es fan diferents accions al voltant del seguiment de la població dels individus que la formen.
A banda de les conseqüències penals que se’n puguin derivar, els Agents Rurals també han denunciat els fets per la via administrativa per una infracció de la Llei de protecció dels animals. En l’actuació es va comissar el senglar mort, l’arma, la munició i els mètodes de caça utilitzats (llaços). Des d’Agents Rurals es fa una crida a la ciutadania per tal que informin sempre que trobin aquestes trampes. Demanen a la ciutadania que, en cas de trobar aquests paranys, no es toquin i es posin en contacte amb el cos.