De nou s’han detectat problemes en els coixins de seguretat d’alguns vehicles, una fallada que afecta la seguretat del cotxe i els seus ocupants. En aquest cas, l’alerta comunicada pel Sistema d’alertes ràpides no alimentàries (Safety Gate, abans conegut per RAPEX), afecta uns models de cotxes Audi.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Quin és el problema?
El problema que ha indicat el fabricant Audi és que el propel·lent usat en l’inflador del coixí de seguretat del conductor es pot degradar quan se sotmet a altes temperatures i humitat. Si en aquestes circumstàncies, el coixí de seguretat s’activés (per exemple, després de produir-se un accident), l’excessiva pressió interna en el dispositiu de seguretat podria fer que petits fragments metàl·lics del coixí de seguretat es projectessin sobre els ocupants, arribant a provocar ferides.
Aquesta fallada dels coixins de seguretat Tataka és un problema que es va reportant des de fa temps, perquè són molts els models de cotxes que es van equipar amb aquests coixins de seguretat problemàtics.
Quins són els models afectats?
Segons s’ha informat, la fallada afecta tres cotxes d’Audi:
- Audi A3
- Audi A3 cabriolé
- Audi A4 cabriolé
I s’ha detectat en vehicles fabricats entre juliol de 2004 i abril de 2013.
Segons els nostres càlculs, a Espanya en aquest període es van vendre aproximadament uns 150.000 vehicles d’aquests models fabricats en aquest interval de temps: si tots estiguessin afectats, són molts els cotxes per revisar. Així i tot, és possible que no totes les versions d’aquests models presentin el problema del coixí de seguretat.