Comarques

Detinguda una parella a Cervera per furtar amb la tècnica de la taca

Els mossos confisquen als arrestats dos anells i dues arrecades d'or, i prop de 600 euros en efectiu

Comparteix

Cartell de comissaria dels Mossos d'Esquadra.
Imatge d'arxiu dels Mossos / LleidaDiari.cat

Una patrulla dels Mossos d’Esquadra va detenir dijous al migdia a Cervera una parella, un home de 42 anys i una dona de 48. Tots dos acusats d’intentar robar a una dona d’edat avançada utilitzant la coneguda tècnica del furt de la taca. Els fets van tenir lloc a l’avinguda Agramunt, on els agents van observar una escena que els va fer sospitar immediatament que es podia estar cometent un delicte.

Segons fonts policials, la patrulla va detectar com una dona abraçava afectuosament la víctima. Mentre un home romania a pocs metres vigilant l’entorn. Aquest comportament, típic de la modalitat de furt detectada, va alertar els agents. La tècnica consisteix a tacar la roba de la víctima amb algun líquid i, tot seguit, apropar-s’hi amb l’excusa d’ajudar-la a netejar-se. Aprofitant la confusió, els lladres intenten sostreure joies o objectes personals de valor.

La víctima tenia l’abric tacat

Quan els agents s’hi van acostar, van confirmar que la víctima tenia l’abric tacat, i que la parella sospitosa intentava fer-li creure que la volien ajudar. Durant la identificació, els Mossos van trobar en possessió dels detinguts un pot amb el líquid utilitzat per provocar la taca. Així com dos anells i dues arracades d’or que presumptament havien intentat sostreure. A més, portaven 580 euros en efectiu, l’origen dels quals també s’està investigant.

La víctima, visiblement sorpresa per la situació, va agrair la intervenció immediata de la policia, que va evitar que el furt es consumés. Els Mossos recorden que aquesta pràctica delictiva s’utilitza sovint contra persones grans, considerades més vulnerables. Per això, fan una crida a extremar les precaucions davant desconeguts que s’acosten amb actitud excessivament amable o invasiva.

Després de ser detinguts, els dos individus van ser traslladats a dependències policials i posteriorment van passar a disposició del jutjat de guàrdia de Cervera divendres al matí. Fonts policials apunten que tots dos tenen antecedents per delictes similars, fet que ha incrementat l’interès de la investigació per determinar si poden estar relacionats amb altres furts comesos en els darrers mesos a la comarca o en municipis propers.

La investigació es manté oberta

La investigació es manté oberta, i els Mossos no descarten noves detencions o connexions amb altres grups dedicats al furt a gent gran. Els agents recomanen a la ciutadania que, en cas d’observar situacions sospitoses com persones desconegudes que abracen o s’acosten massa a persones grans amb excuses inversemblants, truquin immediatament al 112.

El furt de la taca continua sent una de les tècniques de robatori més utilitzades per delinqüents especialitzats en enganyar víctimes vulnerables. La rapidesa policial en aquesta intervenció, però, ha permès evitar que la parella aconseguís el seu objectiu i ha posat fi, almenys temporalment, a les seves activitats delictives a la zona.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Seixanta gossos donen sang al Pallars en una campanya solidària única
La Fira de l’Oli Verd de Maials tanca amb 16.000 visitants i 13.000 litres

Últimes Noticies

També et pot interessar