Lleida destina 138.500 euros a microcrèdits per a dones emprenedores

Lleida destina 138.500 euros a microcrèdits per a dones emprenedores| Redacció - Fotografia: Ajuntament de Lleida

 



L’objectiu del programa de microcrèdits, que es concedeixen des de l’any 2004, és recolzar i afavorir l’autoocupació femenina i la creació d’empreses promogudes per dones. L’import total dels microcrèdits és de 138.500 euros repartits en quantitats diverses, que van des de 2.000 a 15.000 euros, a un 0% d’interès i s’han de retornar en un termini de quatre anys. L’alcalde de Lleida ha subratllat la importància que té per a l’Ajuntament aquest programa de recolzament a l’emprenedoria: "En el marc de la política de promoció econòmica i generació d’ocupació atorguem la desena convocatòria de microcrèdits per dones emprenedores, que aquest any permetran tirar endavant 14 negocis. Aquest programa ha permès tirar, des de la seva creació, 121 activitats empresarials amb un valor de 1.435.420 euros en crèdits per les dones emprenedores de Lleida".
 
La concessió dels microcrèdits s’efectua mitjançant la signatura d’un conveni entre l’emprenedora i l’Ajuntament de Lleida que regula les condicions particulars, com ara l’import total finançat, les mensualitats, la data de finalització i si hi ha o no carència, així com les obligacions de les dues parts. Pel que fa al model jurídic de negoci, l’any 2011, set eren autònomes, 6 van constituir una societat civil particular i 1 una societat limitada. Pel que fa a l’any 2012, 9 són autònomes i 6 han constituït una societat limitada.
 
L’any 2011 la inversió mitjana dels negocis que optaven als microcrèdits era de 41.742 euros, mentre que al 2012 aquesta mitjana és de 28.376 euros. El percentatge de finançament de la inversió per mitjà dels microcrèdits ha augmentat un 3%. L’any 2011 el percentatge de finançament respecte a la inversió era d’un 29% i aquest 2012 un 32%.
 
Empreses molt diverses
Els microcrèdits concedits per l’Ajuntament de Lleida han permès la creació d’empreses molt diverses. En aquesta edició, en el vessant educatiu i d’atenció a les persones s’han creat un centre de formació d’idioma xinès, un d’educació emocional i una llar d’infants; en el vessant de la imatge personal s’han creats diversos establiments d’estètica i perruqueria, entre aquests, un d’especialitzat en l’estètica de les ungles que, a més a més, imparteix formació en aquest camp. Pel que fa al comerç al detall, s’ha creat una botiga de complements de moda i merceria, un quiosc i un forn de pa; i en el camp de la restauració tres cafeteries i bars restaurants.
 
Les dones emprenedores tenen perfils diversos tant en termes d’edat, procedència i motivació per crear un negoci. Pel que fa l’edat, predominen les emprenedores de la franja que va dels 30 als 39 anys, seguida de la de 40 a 49 anys. Tot i això, l’emprenedoria també ha estat una opció per dos joves menors de 30 anys i per a dos més grans de 50 anys, permetent una sortida laboral en moments de dificultat com els actuals. Respecte a l’any 2011 s’ha incrementat en 3 anys l’edat mitjana de les emprenedores. Les emprenedores estrangeres són 4: 2 del continent europeu, 1 del Magreb i 1 de Sudamèrica.
 
Pel que fa a les motivacions per crear un negoci propi es destaca: l’autoocupació com alternativa a situacions d’atur pròpies i de l’entorn familiar; l’experiència en el sector i voluntat de progressar; o la voluntat de treballar per compte propi.



Comentaris

envia el comentari