Nou anys de l'arribada de l'AVE a Lleida

Nou anys de l'arribada de l'AVE a Lleida| Redacció - Fotografia: http://www.railpictures.net



L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha donat a conéixer aquestes xifres coincidint amb el 9è aniversari del primer AVE que va sortir de Lleida, el 10 d'octubre de 2003 i ha fet un balanç molt positiu de l'impacte de l'alta velocitat a la ciutat: "L’Alta velocitat ha representat per Lleida grans oportunitats, que crec que hem aprofitat, la consolidació de Lleida com a ciutat de congressos, els intercanvis comercials, els intercanvis d’activitat professional o projectes com el parc no haguessin estat possibles sense la connexió de dos hores amb Madrid o ara d’una hora amb Saragossa".

El paer en cap ha ressaltat que la connexió amb AVE ha estat fonamental per crear oportunitats d’ocupació durant aquests nou anys. També ha analitzat en clau molt positiva la repercussió a la ciutat de l'entrada den funcionament, fa 4 anys, del servei AVANT a Barcelona. Una línia que han utilitzat ja 1.634.000 persones, "xifres rellevants que proven una mobilitat vinculada a l’activitat econòmica i l’ocupació. No podem fer sinó una valoració molt positiva de l’Alta Velocitat que va entrar a Catalunya a través de Lleida", ha remarcat l'alcalde.

L'extensió del servei AVANT a Saragossa i l’estudi-implantació de més freqüències a Barcelona en hores que permetin fer tota una jornada laboral o de lleure tant a BCN com a Lleida són reivindicacions que Lleida ha plantejat a RENFE. La recent entrada en funcionament del pàrquing de l’estació també ha estat, per l'alcalde de Lleida, "un element de qualitat pels viatgers de l’AVE i de l’AVANT . L'arribada de l'AVE va ser una aposta important fa 9 anys i crec que el creixement de Lleida a nivell econòmic, professional i social ha estat representatiu i ha estat un factor de desenvolupament l’alta velocitat".

Pel que fa al Pla de l'Estació, l'alcalde ha explicat que ja s'ha executat en dues terceres parts i en aquest sentit ha assenyalat que "la part més important ja està realitzada la conexió de tres barris (Pardinyes, Balàfia i el Centre de la Ciutat), la reordenació amb el pàrquing de Viàlia era un altra, i ara queda la resta del cobriment des de Comtes d’Urgell fins a l’estació, que posarà en valor els carrers adjacents en els dos sentits, Rambla Ferran i Roger de Llúria, i també l'estació d'autobusos, a càrrec de la Generalitat, que està redactant el projecte".



Comentaris

envia el comentari