Catalunya Diari

Ros vol convertir Alguaire en un aeroport de mercaderies

Ros vol convertir Alguaire en un aeroport de mercaderies| Redacció - Fotografia: Cambra de Comerç de Lleida

 



L’alcalde de Lleida ha estat contundent en afirmar que "el model agroalimentari de Lleida necessita més infraestructures físiques i una millora de les existents per ser competitus" i ha afegit que "malgrat les restriccions pressupostàries, les administracions han d’invertir de manera estratègica en la construcció de noves comunicacions per dinamitzar el territori".
 
Ros ha explicat que l’Eix Transversal és el gran eix agroalimentari de Catalunya i un punt de relació econòmic, mercantil i humà amb Girona i les comarques de la Catalunya interior. El paer en cap ha dit que "cal evitar que el Govern implanti un peatge als camions que passin per aquesta via, ja que afectaria el sector agroalimentari i empitjoraria la seva competitivitat". Pel que fa a l’AVE, ha dit que l’arribada del tren a Girona i a la connexió amb França augmentarà les oportunitats de negoci de les terres de Lleida. 
 
Així mateix, ha afirmat també que una de les principals assignatures pendents de l’aeroport de Lleida-Alguaire és convertir-lo en una infraestructura aeroportuària de mercaderies. Ros també ha incidit en la necessitat de trobar noves línies de negoci, com ara el manteniment d’aeronaus i la formació de pilots, obrir nous mercats als Països de l’Est d’Europa, captar nous vols de cara a la campanya turística de l’estiu i millorar la intermodalitat AVE-Aeroport.
 
En quant a les infraestructures viàries, les grans assignatures pendents per dinamitzar l’economia de les comarques de Lleida i augmentar la competitivitat de les empreses lleidatanes són la construcció de les autovies Osca-Lleida-Tarragona, Montblanc-Tàrrega-Balaguer-Pirineus, Lleida-França per la Val d’Aran i l’Eix pirinenc. En el cas de la ciutat de Lleida, ha demanat la construcció de la variant.
 
Ros també ha denunciat "les condicions i les prestacions deplorables de les línies de trens regionals del Tren de la Pobla, la Lleida-Manresa-Barcelona i el tram de Montsó, que han quedat obsoltes, malgrat que són un símbol per a l’equlibri del país". Finalment, l’alcalde de Lleida ha demanat a la Generalitat que faci "una aposta decisiva pel Canal Segarra-Garrrigues" i ha reivindicat l’acabament de la infraestructura i que "se la doti d’una política de preus d’aigua competitius".
 
La conferència-col·loqui a la Cambra de Comerç de Lleida ha comptat amb la presència de Joan H. Simó, president de la Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Lleida, i de Pere Macias, president de la Fundació Cercle d’Infraestructures. Simó ha reivindicat l’acabament urgent de diferents infraestructures a les terres de Lleida, sobretot l’autovia Osca-Lleida-Tarragona, per tal que el territori estigui ben comunicat amb els pols industrials més propers.



Comentaris

envia el comentari