Un estudi de la Diputació de Lleida planteja prioritzar les connexions amb Tarragona per carretera i tren

Un estudi de la Diputació de Lleida planteja prioritzar les connexions amb Tarragona per carretera i tren| Text i fotografia: ACN

 


La Diputació de Lleida vol crear un lobby per potenciar la demarcació com a plataforma logística. Un estudi encarregat per la corporació i elaborat per l'Institut Cerdà, confirma el potencial de Lleida per convertir-se en un referent logístic per la seva situació estratègica. 



El president de l'ens, Joan Reñé, ha anunciat aquest dimarts que liderarà la creació d'aquest grup de pressió institucional i empresarial. L'estudi planteja un full de ruta amb diferents actuacions entre els quals es prioritzen la finalització d'obres de l'autovia A-27, la seva connexió amb l'AP-2 i la posada en servei de l'autovia A-14 entre Lleida i Alguaire així com l'impuls de la línia ferroviària Tarragona-Reus-Lleida.
 
L'objectiu és convocar una primera trobada el pròxim mes d'octubre amb tots els actors implicats per tal d'informar sobre els resultats de l'estudi i començar a treballar en un pla d'accions temporalitzat que permeti situar la demarcació de Lleida com una important plataforma logística.
 
El president de la Diputació ha remarcat la importància del sector agroalimentari de les comarques de Lleida, que l'any 2013 va moure uns 15 milions de tones. Aquest repte de projectar Lleida com a plataforma logística compta amb el suport de Fermed. El seu president, Joan Amorós, ha manifestat estar ''convençut que Lleida ha de tenir un futur esplendorós'' i que ''si ens ho proposem entre tots el tindrà''.
 
Amorós ha destacat l'excel·lent posició geogràfica de les comarques lleidatanes, la qual cosa les situen en un punt estratègic per la distribució de mercaderies i en una gran oportunitat per ''convertir Lleida en un gran centre logístic de distribució de productes agroalimentaris de la vall de l'Ebre''.
 
El president de Fermed ha afegit que ara el més important és que es comenci a treballar en aquest pla i que es prioritzi la connexió viaria i ferroviària amb Tarragona.
 
La directora de Divisió Innovació i Transport/Logística de l'Institut Cerdà, Marta Sánchez, ha explicat que el potencial de Lleida per projectar-se com a plataforma logística es basa en aspectes com el context socioeconòmic que la fa un referent al sector agroalimentàri; les infraestructures amb una xarxa viària ben planificada al voltant de la capital i l'aeroport; la posició geoestratègica al estar situada en una cruïlla dels dos corredors principals de mercaderies: el de l'Ebre i el del Mediterrani; i l'oferta i la demanda al disposar de sòl logístic amb preus estables i competitius així com comptar amb eines de desenvolupament i innovació pel territori com són la UdL, L'IRTA i GlobaLleida.
 
No obstant això, l'estudi determina que s'haurien de desenvolupar una sèrie d'accions estratègiques per desenvolupar el potencial logístic. A més del desenvolupament de l'oferta dels serveis intermodals i de la logística al servei del territori, un dels aspectes més importants és la millora de les infraestructures a la xarxa viària i ferroviària.
 
A banda de l'A-27, l'AP-2 i l'A-14, s'incideix a mig i llarg termini en plantejar l'inici de les obres del tram d'aquesta darrera entre Lleida i França pels Pirineus (Almenar-Soperia), el desdoblament de la C-13 entre Lleida i Balaguer, el desdoblament de la C-14 entre Tàrrega i Montblanc i el desdoblament de la C-12 entre Lleida i Tortosa, entre d'altres.



Comentaris

envia el comentari