Una setantena de pagesos denuncien els "abusos" de la gran distribució entre els clients de cinc supermercats de Lleida

Una setantena de pagesos denuncien els "abusos" de la gran distribució entre els clients de cinc supermercats de Lleida| Text i fotos: ACN

 

Una setantena de pagesos s'han mobilitzat aquest divendres a la tarda per denunciar els "abusos" de la gran distribució entre els clients de cinc supermercats de Lleida. En concret, han repartit fulletons informatius a les portes dels supermercats Lidl, Aldi, Carrefour, Mercadona i Dia. 

Els fructicultors denuncien que el sector s'està descapitalitzant per culpa de les cotitzacions baixes en origen que estan rebent i les "estratègies d'ofegament" de les cadenes de distribució, que els obliguen a vendre per sota els costos de producció. A més, també critiquen la "manca de mesures efectives" per part de l'Administració. Alhora demanen als ciutadans que consumeixin productes de proximitat i apostin per aquells establiments que "fan les coses bé", ja sigui fruiteries de barri o cadenes com Plusfresc o Bonpreu i Esclat. Els agricultors han avisat que si no s'atenen les seves demandes optaran per accions més contundents.
 
L'acció informativa d'aquest divendres l'ha convocada la 'Plataforma per la defensa de la fruita dolça' (antic Grup de Pagesos Manifestants) conjuntament amb les organitzacions agràries JARC-COAG i AEALL-Asaja Lleida. A més, també asseguren que tenen el suport d'altres organitzacions agràries i de l'Associació Empresarial de Fruita de Catalunya, Afrucat.
 
Entre d'altres, els fructicultors demanen prioritzar el suport econòmic als Agricultors Professionals (AP) i les Explotacions Agràries Prioritàries (EAP); en cas de crisi de preus, establir un sistema de retirades de producte actiu des de l'inici de la campanya, que tingui prou tones per ser efectiu i imports superiors i iguals per a tots els productors i per als diferents tipus de retirada; articular mesures de regulació de la producció per "evitar l'entrada d'especuladors externs al sector" i promocionar el consum.



Comentaris

envia el comentari