Els subministraments bàsics i els serveis de telecomunicacions i internet concentren el 46,9% de les reclamacions de consum a la vegueria de l’Alt Pirineu el 2022. En global, durant l’any passat, l’Agència Catalana del Consum, va gestionar un total de 267 reclamacions, de les quals el 47,6% es van resoldre per la via de la mediació o l’arbitratge. Aquestes són algunes de les dades principals que s’extreuen del Balanç d’actuacions 2022 de l’Agència a les comarques de l’Alt Pirineu, que per primer cop es presenten amb la distribució per vegueria.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!
El sector de subministraments bàsics és el que concentra més reclamacions amb un 30%. En aquest bloc destaquen, amb gran diferència, les incidències relacionades amb el subministrament elèctric. Pel que fa a la resta de sectors amb més reclamacions, els serveis de telecomunicacions i internet n’acumulen el 16,9%; les incidències relacionades amb la compra de productes com ara vehicles o electrodomèstics prop de l’11%; els transports el 10,5%; serveis relacionats amb viatges i oci el 8,2% i els serveis financers un 7,5% entre d’altres.
Pel que fa als sectors on es resolen més reclamacions destaquen els serveis d’electricitat, gas i aigua i els de telefonia i internet i, en menor mesura, el sector dels transports. Respecte a les empreses, les companyies energètiques i les operadores de telefonia encapçalen la llista de les empreses amb més reclamacions (Endesa Energia, Telefónica, Orange i Vueling).
Del total de reclamacions gestionades per l’Agència Catalana del Consum a la vegueria, el 47,6% s’han resolt mitjançant mecanismes extrajudicials, voluntaris i gratuïts: 122 casos per acord de mediació i 5 per mitjà de laude arbitral. L’any 2022, els consumidors de l’Alt Pirineu van presentar un total de 16 denúncies davant l’Agència, relacionades principalment amb productes, sobretot roba, aparells electrònics i electrodomèstics; serveis de viatge i oci; serveis generals de consum i telecomunicacions.