
Un grup d'una desena de persones amb les cares tapades han irromput aquesta tarda de dilluns, 21 de maig, en un acte que el CDR de Canet de Mar feia per reclamar la llibertat dels presos polítics en aquest municipi del Maresme aprofitant la Segona Pasqua. Els independentistes havien posat a la sorra de la platja creus grogues, recordant els polítics catalans que estan a la presó i el grup de contraris a la independència han arribat amb una furgoneta, s'han acostat a la platja i ha retirat i s'han emportat les creus.
Durant aquest moment s'han viscut instants de tensió entre els dos grups que s'han gravat uns als altres. Segons han difós a les xarxes socials col·lectius independentistes i ha confirmat el SEM, tres persones han resultat ferides de l'enfrontament que ha anat pujant de to.
Tres persones ferides
Els tres ferits lleus són un home de 82 anys que ha rebut un cop al cap, una dona que ha sigut colpejada amb una de les creus i un regidor de la CUP del municipi. Els ferits han estat atesos per una ambulància del SEM al mateix lloc dels fets, on també s'hi ha personat la policia local del municipi. Ara per ara no s'han fet públiques denúncies o detencions.
El grup de persones contràries a la independència que han retirat les creus grogues, que ho han fet amb la cara tapada amb estelades i també amb una bandera independentista cap per avall, han marxat caminant de la zona, i ja fora de la platja és quan s'han iniciat els enfrontaments. Cops de peus, estirades de samarreta i els cops que han desencadenat amb les tres persones ferides.
Vídeo del moment de l'arribada de les persones a la platja:
pic.twitter.com/Mgun9a95kC
— Antifeixista (@bertupuigvertf1) 21 de maig de 2018
Aquesta és la seva democracia, violents i intolerants. Agressió feixista a Canet de Mar. Uns 30 encaputxats i 3 persones ferides.
Contra el feixisme ni un pas enrere!!#alertaultra #CDRenXarxa #CDRCanet #CDRMaresme pic.twitter.com/0tUej9BX7b
— CDR Canet de Mar (@CDRCanet) 21 de maig de 2018
Puigdemont: «No caiguem en cap provocació»
Carles Puigdemont, des d’Alemanya, ha enviat un tuit sobre l’enfrontament i condemnant els fets: «La meva total condemna a aquestes agressions del feixisme unionista, que continuen impunes. No fem cap concessió a les seves provocacions. Si la nostra actitud cívica i no-violenta els exaspera, senyal que anem bé. No caiguem en cap provocació». A les nou del vespre d’aquest dilluns entitats de Canet de Mar han convocat una concentració de protesta per les agressions.